"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 19, 2016

Кои са лидерите в науката

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-05-2016
in Брой 19, 2016
A A

В същото време вторият в класацията – Китай, има ръст от почти 5%. Трета е Германия с растеж от 0,6 на сто. Въпреки това САЩ продължават да са в собствена класация, като приносът на техните учени за висококачествени научни изследвания и огромният брой статии, които те публикуват, надхвърлят значително тези на всяка друга страна и през 2015 г. Изследователи от САЩ имат 26 639 публикации в топ списания, което е два пъти и половина повече от 9666-те статии на учени от Китай. Третата държава в класацията – Германия, има 9142 публикации. Данните показват, че от 2012 г. насам приносът на САЩ към статии, включени в индекса, намалява. В същото време Китай бележи темпове на растеж на топ научните публикации от 13% годишно. Разбира се, Китай разчита и на невероятната „научна армия“ от 1,5 млн. изследователи по данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие от 2014 г. Цифра, която е малко по-ниска от общия брой на учените в целия Европейски съюз. Но дава поле за развитие, тъй като на 1000 заети в Китай се падат по двама изследователи, докато в ЕС това съотношение е 8 на 1000. Германия с „едва“ 360 000 изследователи има само с около 500 публикации по-малко от Китай. Специално за Германия авторите на изследването подчертават, че в сравнение с другите членки на ЕС страната дава най-висок процент от БВП за научноизследователска и развойна дейност – 2,84% през 2014 г. Приносът на германската индустрия по този показател пък е най-високият в света – 1,84% от БВП. Една от целите на ЕС е да се увеличи размерът на публичните и частните инвестиции в НИРД до 3% от БВП до 2020 г. На този фон България изостава значително с показатели от едва 0,5 – 0,6% от БВП за наука и иновации.

Четете повече в бр. 19, 12 – 18 май 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Научният фонд се отчете Първи млад български учен на форум с Нобелови лауреати Джурасик парк край Трън Показват Панагюрското съкровище в Британския музей в Лондон

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Chemistry, Number 3/2016, Volume 25

Next article

Професионално образование, година XVIII, книжка 2, 2016

Next article

Професионално образование, година XVIII, книжка 2, 2016

Изпити под лупа

По пътеките на ученето и на планината

По пътеките на ученето и на планината

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"