"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 33, 2016

Грижа за всяко дете

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-08-2016
in Брой 33, 2016
A A

По план той трябва да бъде утвърден до 31 август заедно с ДОС за гражданското, здравното и интеркултурното образование. „С тези стандарти в сила влиза необходимата нормативна уредба за нормалния старт на новата учебна година“, категоричен е зам.-министър Диян Стаматов. Стандартът за приобщаващо образование, на практика, засяга всяко дете в българската образователна система – ако е с девиантно поведение, със специални образователни потребности, в риск или с изявени дарби и интереси в дадени научни направления и т.н. Затова той предвижда както подкрепа за равен достъп до качествено образование на всяко дете, така и възможности за развитието на потенциала му. Изначалната философия е, че всяко дете има право на обща и допълнителна подкрепа, която ще получава както от общообразователни педагози, така и от психолози, сурдопедагози, ресурсни учители. В помощ на тях в училищата и детските градини влизат за първи път помощници на учителите. Особено ценни на тази длъжност могат да бъдат пенсионирани педагогически специалисти, макар че тя може да бъде заемана и от неспециалист. Затова Стандартът предвижда първоначална подготовка за помощник-учителя. „Ваканцията е за учениците, а не за учителите. Те имат работно време, което трябва да се оползотвори и което е напълно достатъчно, за да се работи допълнително с всяко дете, което има потребност от подкрепа“, пояснява Стаматов. В рамките на работното време ще се провеждат консултации, допълнително обучение по учебни предмети, ще се дават насоки за кариерно ориентиране на младия човек. За определена подкрепа обаче трудът на педагогическия специалист ще се заплаща. В Стандарта са разписани параметрите на заниманията по интереси, библиотечно-информационното обслужване, грижата за здравето на младия човек, включително с подсигуряване на общежитие, поощряването му с морални и материални награди. В Стандарта са намерили място и всички дейности по превенция на насилието и преодоляването на проблемното поведение – изцяло нови моменти, както и логопедичната работа в случаите, в които е необходима. Специални грижи са предвидени за децата със специални образователни потребности. Изцяло нов момент е създаването на регионални екипи за подкрепа на личностно развитие на такива деца. Всеки екип ще разполага с ресурсен учител, специални педагози, психолози, логопеди, представители на регионалните управления за образование, а при необходимост и с друг вид специалисти. „Към момента системата на предучилищното и училищното образование разполага с 238 логопеди, 270 психолози, 711 педагогически съветници, 17 ресурсни учители на щат към училища и детски градини, 1800 специалисти от ресурсните центрове и още 400, назначени в училища с подкрепата на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. Тенденцията е да се увеличава броят на тези специалисти“, категоричен е Стаматов.

Четете повече в бр. 33, 18 – 24 август 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Атестацията – инструмент срещу „летаргията“ в образованието Минимум 50 % практика в професионалните гимназии Default ThumbnailЗапочва обсъждането на два нови стандарта Снимка еu2018bg.bgВажни са крайните резултати

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Foreign Language Teaching, Number 4/2016, Volume 43

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVIII, 2016

Професионално образование, година XVIII, книжка 4, 2016

Общественият съвет – тест за зрялост

Общественият съвет – тест за зрялост

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"