"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 6, 2021

Една Европа – едно образователно пространство

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-02-2021
in Брой 6, 2021
A A

Наличието на най-съвременни научноизследователски инфраструктури ще даде тласък за пълна реализация на потенциала на Европейското научноизследователско пространство (ЕНП) с цел извършване на върхови научни изследвания и възможност за реализация на пробивни иновации. Това е залегнало в Годишната програма на Министерския съвет за участието на България в процеса на вземане на решения на Европейския съюз през 2021 г. Депутатите от Парламентарната комисия по образованието и науката обсъдиха Програмата.
„Съществува необходимост от продължаване на общите и координирани усилия на европейско равнище за ускоряване и стимулиране на инвестициите в ЕС. Укрепването и модернизирането на научната инфраструктура, до която европейските учени имат достъп, се очаква да доведат до значително разширяване на възможностите да се провеждат висококачествени научни изследвания на глобално ниво“, коментира заместник-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева. Предвиденото финансиране и инструментите по новата Рамкова програма „Хоризонт Европа“ ще продължат укрепването на научната и технологичната база на Съюза, необходими за справяне с глобалните предизвикателства пред човечеството.
Редом с укрепване и модернизиране на научноизследователското пространство страната ни ще отстоява и още една позиция – на задълбочаване на Европейското научноизследователско пространство. Рамковата програма „Хоризонт Европа“, чието изпълнение започва тази година, е най-важният инструмент на равнище Съюз за подкрепа и въвеждане на ЕНП. Очаква се Комисията и държавите членки да подкрепят по-нататъшното развитие на ЕНП във всички части на Рамковата програма.
Последните 4 години приоритет на приоритетите за страната ни е образованието. Това е и последователната линия на ЕК. На 30 септември 2020 г. бяха приети Съобщение на ЕК „Постигане на европейско пространство за образование до 2025 г.“ и „План за действие в областта на цифровото образование“. В Съобщението ЕК предлага нови инициативи, повече инвестиции и по-силно сътрудничество на държавите членки, за да се помогне на всички европейци, от всички възрасти да се възползват от богатите възможности за образование и обучение, предлагани в рамките на Съюза.
В „Плана за действие в областта на цифровото образование“ основната цел е адаптиране на системите на образование и обучение към цифровата ера. „Въпросът е с високо политическо значение за България в контекста на определянето на образованието като национален приоритет“, припомня зам.-министър Ангелиева. Българското правителство е категорично – необходим е подход, който да гарантира надграждане и взаимосвързаност на политиките, насочени към образованието в ранна детска възраст, училищата, професионалното образование и обучение, висшето образование, научните изследвания, образованието за възрастни и неформалното учене. Затова чрез допълнителни инвестиции се отваря врата пред иновативните модели на обучение, осигуряване на съвременна образователна среда, изграждане на STEM среда, изграждане на центрове за личност-
но развитие на децата и младите хора, създаване и развитие на центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение, въвеждане и използване на научни подходи, иновации и на системи с изкуствен интелект в образованието и обучението.
Разбира се, общите цели имат и специфични национални измерения. Приобщаващото образование е акцент в много политики, сред които на Португалия и България например. Докато за страната от Иберийския полуостров обаче става дума за образованието и обучението и достъпността им за децата на имигрантите, то за нас, както и за други страни става дума за децата на семейства с нисък или без такъв образователен ценз, без отношение към интелектуалното и професионалното развитие на новите поколения.

Your Image Description

Свързани статии:

Уроците – присъствено в малките училища Национален форум на физиците Мляко и сирене само по БДС Ремонтират общежития със средства на МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Национален форум на физиците

Next article

Мляко и сирене само по БДС

Next article
В ход е дигиталното обучение

Мляко и сирене само по БДС

В ход е дигиталното обучение

Ремонтират общежития със средства на МОН

В ход е дигиталното обучение

С грижа за децата с трудно детство

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"