"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 48, 2022

251 училища без помещение за спорт

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-11-2022
in Брой 48, 2022
A A

Общо 1654 общински и държавни училища, или 74% от всички, разполагат с физкултурни салони, 536 използват пригодени помещения, а 251 нямат нито зала, нито пригодено помещение, където децата да спортуват. Това заяви министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на парламентарния контрол. Той подчерта, че разрешаването на този проблем е сред приоритетите на Просветното ведомство.
Изготвен е списък на 50-те най-големи училища в страната без спортни зали, за които държавата е отпуснала 25 млн. лв. за изграждането и оборудването на физкултурни салони.
Освен това през 2021 г. МОН съвместно с Министерството на младежта и спорта разработва годишна програма за поддържане, ремонт, реконструкция, цялостно обновяване или създаване на нови спортни площадки и/или спортни съоръжения в държавните и общинските училища. Тя се изпълнява на основание Закона за хазарта, според чиито разпоредби не по-малко от 10% от приходите на Спортния тотализатор се разходват за такива капиталови разходи в държавните и общинските училища. През 2021 г. бюджетът на програмата е бил в размер на над 4 млн. лв., а през настоящата е 3,6 млн. лв. През двете години на изпълнение на програмата за финансиране са одобрени 6 проектни предложения за над
6,4 млн. лв. Програмата ще продължи и през 2023 г.
По осемте проекта на МОН за цялостно обновяване на 103 професионални гимназии, финансирани по ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г., са планирани да бъдат построени седем нови физкултурни салона, като три от тях вече са въведени в експлоатация.
В отговор на въпрос дали училища и детски градини са готови за зимните месеци, министър Пенов заяви, че още преди началото на учебната 2022/2023 г. МОН е проучило готовността на образователните институции за отоплителния сезон. Тогава е установено, че около 98% от тях са декларирали готовността си за осигуряване на отопление. В резултат на съвместната работа на ръководствата на образователните институции, на регионалните управления на образованието, на МОН и общините към началото на отоплителния сезон проблемите в останалите частично са решени и част от образователните институции са преминали на друг източник на отопление. Ръководствата на училищата и на детските градини са подсигурили необходимите количества гориво. Образователните институции, които се отопляват на газ, търсят и възможни алтернативи, за да осигурят непрекъснатост на присъствения образователен процес.
Министър Пенов припомни, че със Закона за държавния бюджет за 2022 г.
издръжката на институциите, включени в стандартите за делегираните от държавата дейности, е увеличена с 10%. По този начин са предоставени допълнително 40 млн. лв. за образователните институции. Освен това от 1 април 2022 г. издръжката на общинските детски градини е поета от държавния бюджет, като по бюджета на общините допълнително са предоставени 110 млн. лв. за тази цел. С актуализацията на бюджета от 1 юли 2022 г. за предучилищното и училищното образование са предоставени допълнително 150 млн. лв., в т.ч. 31 300 000 лв. за увеличаване издръжката на институциите с 10 % и 22 млн.лв. за издръжката на детските градини.
„Усилията са насочени към осигуряване на условия за нормален, присъствен, образователен, учебен процес. Следим постоянно състоянието на институциите в образованието във връзка с възможностите им за посрещане на този отоплителен сезон и имаме готовност за взаимодействие и реакции при създадени затруднения“, отбеляза министър Пенов.

Your Image Description

Свързани статии:

Подкрепа за школските ремонти 1,2 млн. лв. за програма за околната среда Какво избират да учат студентите Проектните докторанти предават дисертация до 5 години

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Наши информатици печелят 15 медала

Next article

Трябват ли ни 8 чаши вода на ден

Next article
Трябват ли ни 8 чаши вода на ден

Трябват ли ни 8 чаши вода на ден

В ход е дигиталното обучение

44 млн.лв. за нови училищни автобуси

Вестник "Аз-буки"

Има надежда!

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"