"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Mathematics and Informatics Contents of Mathematics and Informatics, 2022

Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-12-2022
in Contents of Mathematics and Informatics, 2022
A A

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 124
Number 2 / Книжка 2: 125 – 223
Number 3 / Книжка 3: 224 – 327
Number 4 / Книжка 4: 328 – 416
Number 5 / Книжка 5: 417 – 516
Number 6 / Книжка 6: 517 – 616

CONTEST PROBLEMS / КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ
112 – 112 Решения на задачите от брой 6, 2021 [Solutions of problems from issue 6, 2021]

EDUCATIONAL ISSUES / ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
72 – 81 Application of Mathematical Models in Graphic Design / Ivaylo Staribratov, Nikol Manolova
82 – 95 Контекстуално прекодиране [Contextual Recoding] / Юлия Нинова / Julia Ninova
96 – 111 Двупараметрична задача за оптимално разпределение на ресурси [Two Parametric Problem for Optimal Distribution of Resources] / Росен Николаев, Танка Милкова / Rosen Nikolaev, Tanka Milkova
186 – 200 Problems of Cascade Type and their Use for Assessment of Students’ Academic Achievements in Mathematics / Shkolnyi Oleksandr, Shvets Vasyl, Akiri Ion
201 – 211 A Metagraph Model of Cyber Protection of an Information System / Emiliya Koleva, Evgeni Andreev, Mariya Nikolova
283 – 295 How to Improve the First-Year Students Motivation in Learning Matrices /
Emiliya Koleva
269 – 312 Приложение на успоредно проектиране за построяване сечението на призма с равнина [Application of Parallel Projection for Construction of the Section of a Prism with a Plane] / Митко Кунчев, Тодор Митев /
Mitko Kunchev, Todor Mitev
379 – 392 Практический метод реализации нечетких запросов для реляционных баз данных [A Practical Method for Implementing Fuzzy Queries for Relational Databases] / Александр Александрович Рыбанов /
Alexander Aleksandrovich Rybanov
393 – 404 Приложение на играта „Аз имам…, кой има…?“ при преговорни уроци по информационни технологии в прогимназиален и гимназиален етап [Application of the Game “I Have…, Who Has…?” in Information Technology Revision Lessons in Junior High School and High School] / Гергана Карабельова, Филип Петров / Gergana Karabelyova, Philip Petrov
484 – 493 Types of Solutions in the Didactic Game “Logical Monsters” / Nataliya Hristova Pavlova, Michaela Toncheva
494 – 504 Изучаването на мерни единици за бинарна информация – учудващо упорстващ проблем за българската образователна система [The Learning of Measurement Units for Binary Information – a Surprisingly Problematic Topic for the Bulgarian Education System] / Филип Петров / Philip Petrov
574 –586 Mobile Game-Based Math Learning for Primary School / Margarita Gocheva, Nikolay Kasakliev, Elena Somova
587 – 601 Някои изводи върху резултатите от националното външно оценяване по математика за VII клас [Some Conclusions on the Results of the National External Assessment in Mathematics for 7th Grade] / Павлин Цонев / Pavlin Tsonev

EDUCATIONAL MATTERS / НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
7 – 18 The Influence of Collaborative Learning on Students’ Achievement in Examining Functions with Parameters in Dynamic Software Environment / Radoslav Bozic, Djurdjica Takaci, Milan Grujin
19 – 29 Convolutional Neural Networks in the Task of Image Classification / Larisa Zelenina, Liudmila Khaimina, Evgenii Khaimin, D. Khripunov, Inga Zashikhina
131 – 138 Computer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot / Toni Chehlarova
139 – 148 Vocabulary Enrichment in Computer Science for International Students at the Preparatory Department of the University / Svetlana Mikhaelis, Vladimir Mikhaelis, Dmitrii Mikhaelis
231 – 246 Converting Numeral Text in Bulgarian into Digit Number Using GATE /
Nadezhda Borisova, Elena Karashtranova
247 – 258 Recognition of Problematic Educational Situations in Computer Modeling Training / Hristo Hristov, Radka Cherneva
335 – 343 A Comparative Analysis of Assessment Results from Face-to-Face and Online Exams / Emiliya Koleva, Neli Baeva
344 – 357 Национално външно оценяване по математика в IV клас през 2022 година [National External Assessment in Mathematics in 4th Class in 2022] /
Тони Чехларова / Toni Chehlarova
423 – 434 Security Analysis on Content Management Systems / Lilyana Petkova, Vasilisa Pavlova
435 – 449 Monitoring of Student Enrolment Campaign through Data Analytics Tools / Silvia Gaftandzhieva, Rositsa Doneva, Milen Bliznakov
523 – 532 Complex Solutions to Quadratic Inequalities and Their Modeling by Means of / Aslanbek Khamidovitch Naziev
533 – 545 Best E-Learning Platforms for Blended Learning in Higher Education / Kalin Dimitrov, Eugenia Kovatcheva

EDUCATIONAL TECHNOLOGIES / ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
30 – 44 Developing Problem Solving Competency Using Functional Programming Style / Muharem Mollov, Petar Petrov
45 – 52 Innovative Proposals for Database Storage and Management / Yulian Ivanov Petkov, Alexandre Ivanov Chikalanov
53 – 71 Криптография и криптоанализ с MS EXCEL [Cryptography and Cryptanalysis in MS EXCEL] / Деян Михайлов / Deyan Mihaylov
149 – 159 STEM Robotics in Primary School / Tsanko Mihov, Gencho Stoitsov, Ivan Dimitrov
160 – 170 Участието на българските ученици в състезанията по информатика през 2021 г. [The Participation of Bulgarian School Students in Informatics Competitions for 2021] / Емил Келеведжиев / Emil Kelevedjiev
171 – 185 Задачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО – Х клас [Problems from the Mathematical Linguistics Competitions in the Context of the Bulgarian National External Assessment by the End of the 10th Grade] / Борислав Лазаров, Веселин Златилов / Borislav Lazarov, Veselin Zlatilov
259 – 275 Effects of Short-Term STEM Intervention on the Achievement of 9th Grade Students in Mathematics / Amra Duraković, Dina Kamber Hamzić
276 – 282 Динамичният софтуер в помощ на изследване на задачи от практиката [Solving Real-World Problems Using the Dynamic Mathematical Software] / Веселин Гушев, Данаил Гушев / Vesselin Gushev, Danail Gushev
358 – 364 Двадесет и шеста младежка балканска олимпиада по математика [Twenty-sixth Junior Balkan Mathematical Olympiad] / Ивайло Кортезов, Мирослав Маринов / Ivaylo Kortezov, Miroslav Marinov
356 – 377 Personal Data Processing in a Digital Educational Environment / Evgeniya Nikolova, Mariya Monova-Zheleva, Yanislav Zhelev
450 – 466 Error Management Training in Computer Programming Courses through a System of Tasks / Lasko M. Laskov
467 – 483 Readiness of Ukrainian Mathematics Teachers to Use Computer Games in the Educational Process / Alina Voievoda, Svitlana Pudova, Oleh Konoshevskyi
546 –555 Sets of Non-Self-Intersecting Paths Connecting the Vertices of a Convex Polygon / Ivaylo Kortezov
556 – 573 Приложение на изследователския подход в образованието по информатика чрез един популярен математически фокус (Нов поглед към стари идеи) [Application of the Inquiry Based Learning Approach in Informatics Education with a Popular Mathematical Magic Trick
(A New Look at Old Ideas)] / Филип Петров / Philip Petrov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

SOME CONCLUSIONS ON THE RESULTS OF THE NATIONAL EXTERNAL ASSESSMENT IN MATHEMATICS FOR 7TH GRADE

Next article

Investigating the Parameters Which Influence the Length and Shape of MgSO4 Crystals

Next article

Investigating the Parameters Which Influence the Length and Shape of MgSO4 Crystals

A Review of Mortality Analyses and Life Safety in an Indian Context

DIFFICULT TOPICS IN THE CHEMISTRY CURRICULUM – BULGARIAN TEACHERS’ VIEW

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"