Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2016 Брой 3, 2016

Учител е хубава дума

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28/05/2019
in Брой 3, 2016
0
Учител е хубава дума
0
Shares
0
Hits
Share on FacebookShare on Twitter

„ Намеренията са чудесни, стига да говорим за добре премислена политика, ако искаме да очакваме конкретни резултати. Но ще изкажа и разочарованието си от разликата между говоренето и желанието да се направи нещо. Когато стане дума за това с какво да се постигнат желаните цели, се оказва, че бюджетът е орязан… Затова с горчивина казвам, че намеренията са прекрасни. Но не виждам как ще станат действителност, ако нямаме гарантиран бюджет за постигане на целите. С 1 131 000 лв. е намален бъджетът на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“. Да, има намаляване на броя на студентите през последните 3 години – тенденция, която засяга всички висши училища, защото демографските реалности са такива. Но със системата, по която се финансират висшите училища – на количествен принцип, няма как да искаме качество. Него ще го има, ако можем да правим подбор. Количественият показател е важно нещо, но не може да оказва толкова голямо влияние. Впрочем боя се не толкова от орязването на бюджета. Боя се от непроменените коефициенти за издръжката на студента в дадена специалност. Казваме, че приоритетно трябва да подготвяме качествени педагогически кадри. Но как това да се случи с най-ниския коефициент 1.1? Щом е толкова важна подготовката на учители, нека държавата промени коефициента в направление педагогика например на 5. Това, което е приоритетно, нека носи голям коефициент. Засега педагогиката е на най-ниското стъпало, а това означава малко над 680 лв. издръжка на студент. Когато говорим за подготовката на висококвалифицирани педагози, нека първо се погрижим за образователната и изследователската инфраструктура, където това да се случва. За съжаление, нещата на повечето места са един примитивизъм – дъска и тебешир. А утре ще искаме от учителя да въвежда в клас интерактивните технологии. Къде да се научи на тях, след като университетът не може да осигури такива условия“, коментира с горчивина ректорът.

Четете повече в бр. 3, 21 – 27 януари 2016 г.

Your Image Description

Related articles:

Проф. Балкански открива нови центрове за обучение Прагматичната мечта на един учен Духовност и образование вървят ръка за ръка Винаги има желаещи да учат руски

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Как се пишат думите, образувани от абревиатури

Next article

Какво ще учат децата във II, VI и VIII клас

Next article

Какво ще учат децата във II, VI и VIII клас

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.