"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 36, 2016

Успехите идват с работа

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-09-2016
in Брой 36, 2016
A A

Относно новите учебни програми Стоянов коментира, че адмирират учебния план за V клас, защото в т.нар. факултативни часове могат да направят нещо, което е специфично за гимназията. „И освен задължителните часове по математика и допълнителните, които осъществяват нашия минимум, от тази година добавяме изучаването на информатика с „Основи на програмирането“, съобщава той. По думите му училището стратегически дава път на информатиката още от най-ранна възраст, тъй като на фона на повишеното търсене на кадри в IT индустрията е необходимо децата от малки да занимават с математика и информатика. По този повод Стоянов изразява и притеснението си, че в стандарта за учебния план информатиката, на практика, почти я няма, с изключение на часовете в VIII клас, и то само в гимназии, подобни на неговото училище. Относно формулата на успехите на училището с най-висок бал за прием след VII клас неговият директор коментира, че просто не трябва да се чака наготово. „Трябва да се търсят начини и средства нещата да се случват, без да се чака и за всичко да се упреква МОН. Всяко училище трябва да запретне ръкави и да работи“, смята Стоянов. И добавя, че за успехите допринася извънредно много активната работа на колегите. А мотивираните и стимулирани учители означават и мотивирани ученици. Затова и от СМГ имат идея, когато едно училище има високи образователни резултати и много квалифицирани служители, средствата, които получава за един ученик, да се умножават по определен коефициент. Така ще се покриват разходите за висококвалифицираните учители. „Друг вариант е стимулирането на квалифицираните кадри да става целево, т.е. да не е свързано с делегирания бюджет“, обяснява директорът.

Четете повече в бр. 36, 8 – 14 септември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Вложените средства са важни, но още по-важен е ефектът от вложеното Никога няма да разбера тези, които не подкрепят шампионите си Да научиш учениците да мислят Признание за британски палеославист

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

За новата екзотична лексика

Next article

Chemistry, Number 5/2016, Volume 25

Next article

Chemistry, Number 5/2016, Volume 25

Над 66 хиляди първокласници влизат в класните стаи

Силно начало за „Твоят час“

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"