"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 8, 2016

Нови нормативни текстове ремонтират изкривеното огледало на висшето образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-02-2016
in Брой 8, 2016
A A

С новия закон се дава възможност за по-голяма финансова дисциплина, която ще доведе и до повече средства. Ще се финансират повече добрите университети и успешните професионални направления.“ Това каза вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева на редовния седмичен брифинг в МОН. Тя припомни, че икономиката има структурни дефицити и образованието е може би най-важният начин те да бъдат преодолени. Въвежда се статут на приоритетните направления. Сред тях са „Теория и управление на образованието“, „Педагогика“ и „Педагогика на обучението по …“, техническите и инженерните специалности, аграрните науки, ветеринарната медицина. Приоритетните направления ще имат допълнително финансиране. Това означава, че при желание висшите училища ще могат да отпускат целеви стипендии, да намаляват таксите за обучение и да приемат повече студенти. МОН подготвя и списък на защитените специалности – около стотина на брой. Това са специалности, от които обществото определено има необходимост. Те също ще се радват на целево финансиране и разнообразни инструменти за привличане на студенти. МОН подготвя още законопроекти и нормативни актове за реформирането на висшето образование. До дни ще стане ясен планът за прием в държавните и частните висши училища за учебната 2016/2017 г. Оценката от програмната акредитация, комплексната оценка за научната дейност, реализацията на студентите и приоритетността на професионалните направления ще са решаващи за държавната субсидия на държавните висши училища. Те ще могат да приемат без ограничения студенти в информатика и компютърни науки, комуникационна и компютърна техника, математика. По-голям прием ще имат и останалите приоритетни направления. МОН ще предложи отново на вниманието на народните представители механизма един хабилитиран преподавател да участва в акредитацията на едно висше училище, независимо от това в колко преподава. Подготвят се и законодателни инициативи за разделяне на академичното управление от административно-стопанското.

Четете повече в бр. 8, 25 февруари – 1 март 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУниверситетите ще се състезават за 53 289 абитуриенти Default ThumbnailУниверситетите с право на производство Четири наши университета обучават в Кипър Европейски университети – сред най-добрите в света

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Български език и литература, книжка 1, година LVIII, 2016

Next article

Три нови образователни стандарта на етап обсъждане

Next article
Три нови образователни стандарта на етап обсъждане

Три нови образователни стандарта на етап обсъждане

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За формите „не съм имал” и „нямал съм”

Кое свързва математиката и риториката

Кое свързва математиката и риториката

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"