"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 51-2, 2018

За учените животът е най-голямата мистерия

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-12-2018
in Брой 51-2, 2018
A A

– Гравитационните вълни представляват възможност да се проучват сигнали от самото начало на Големия взрив. Това, което знаем днес, идва от електромагнитната радиация. Ранната Вселена не е прозрачна за електромагнитното лъчение и ние можем да наблюдаваме следи от различни процеси, които се отнасят към времето само от 400 хиляди години след Големия взрив насам. Ако искаме да разберем повече за по-ранна епоха, трябва да надникнем още по-назад във времето. Засега Големият взрив остава истинска мистерия. Но най-голямата мистерия е защо ни има. Ако наподобим условията, при които се е получил Големият взрив, както в ускорителите на ЦЕРН, получаваме равни количества материя и антиматерия. А при досег те взаимно се унищожават. Затова въпросът е откъде се е взел целият материален свят, както и ние самите. Къде е антиматерията? Ние не знаем отговора.”
В основата на експеримента, който проф. Бариш и неговите колеги осъществяват, е идеята на Айнщайн, че в природата трябва да има вълни, които се дължат на гравитацията. За това предположение Айнщайн пише през 1916 г. – година след като публикува новата си теория за гравитацията, която се базира на обединяването в едно цяло на пространство и време. Как се стига дотам, че след 100 години американският учен успява да докаже експериментално съществуването на гравитационни вълни.
Всъщност историята започва преди 1,3 млрд. години, шегува се проф. Бариш. Тогава две черни дупки в ранната Вселена се сливат. Отнема 1,3 млрд. години информацията за това физическо явление, която се движи със скоростта на светлината, да стигне до Земята и да премине през нея за две десети от секундата.

 

Четете повече в бр. 51 – 52, 20 декември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

БАН и СУ са водещите научни центрове Населението и „зелената революция“ Default ThumbnailБиология + математика = живот Да те аплодират за наука

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2018

Next article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2018 г.

ЕК обяви 335 конкурса

Седмокласниците на единен изпит

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"