Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2019 Брой 51-2, 2019

Срещи с облачето Нимхи

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
18/12/2019
in Брой 51-2, 2019
0
Олег Попов
5
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter
Олег Попов
Дори и две от тези деца утре да изберат професията на метеоролога, означава, че програмата на МОН „Образование с наука“ е изпълнила своята мисия

Как се прави прогнозата за времето стъпка по стъпка, каква е разликата между времето и климата и как могат да си направят дъжд, мъгла или сняг в стаята. Това и още много други любопитни неща научиха учениците от V и VI клас на 159. ОУ „Васил Левски“ в столичния квартал Челопечене при гостуването си в Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ). Те имаха късмета да го направят в компанията на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев и зам.-министър Карина Ангелиева.

От 7 ноември досега всеки четвъртък и петък ученици от различни училища се запознават на място в Националния институт с професиите на метеоролога и хидролога. Над 590 деца са участвали досега в откритите уроци – част от програмата „Образование с наука“, съвместен проект на МОН и БАН.

„Тук децата се запознават отблизо с професията на метеоролога и хидролога и се надяваме така да провокираме интереса им към ученето. За тези професии физиката е много важна дисциплина, а днешното поколение ученици като че ли най-трудно се мотивират да изучават природни науки – коментира министър Красимир Вълчев. – Метеорологията е може би най-практичната част от физиката, която е способна да увлече децата и да предизвика интереса им. Сега тук идват предимно ученици от столични училища, но се надяваме догодина да разширим обхвата и в съседните области и общини, за да дойдат колкото може повече деца. Защото със сигурност винаги ще имаме нужда от метеоролози.“

 Четете повече в бр. 51-52,
19 декември 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Археологически успехи за детската школа „Ряховец“ Снимка Владимир РиболовскиЧетиригодишните – само в детски градини От детските школи към голямата сцена Да учиш, докато се забавляваш

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Свободен час

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Ако не учим заедно, как ще живеем заедно

Next article

За мишките и хората

Next article
За мишките и хората

За мишките и хората

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.