"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 14, 2020

В надпревара за детския интерес

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-04-2020
in Брой 14, 2020
A A

Ако не е кметът на селото и двамата медиатори, моята работа и тази на учителите нямаше да бъде така успешна.“ С тези думи започва разказа си директорът на ОУ „Черноризец Храбър“ в с. Крушаре, област Сливен, Пеню Дичев. Там се обучават 169 деца, които са на 100% от уязвими групи. С тях работят 15 педагогически специалисти.
Учениците са обхванати в 6 паралелки начален етап, като целодневната организация е за I, II, III и IV клас. В прогимназиалния етап паралелките са три.
11 ученици над 16-годишна възраст също залягат над учебниците в самостоятелна форма на обучение. „Денят ни започва с оперативка с кмета. Много помага на училището, с негово съдействие изградихме и спортна площадка. Сега тя пустее, но със сигурност отново ще се напълни с деца“, продължава директорът. Забравя да спомене името на кмета, нарича го просто момчето. А иначе това е Димо Санков.
„Децата ни са много взискателни, винаги трябва да им е интересно, за да задържим вниманието им в час и да ги мотивираме да учат. Предизвикаме ли интереса им, резултатите не закъсняват. Радваме се на представянето на децата ни на външните оценявания миналата година. То е повече от добро.“
И за да не загубят „скоростта“, учителите бързо се пренастройват към необичайната ситуация. В първите дни са подготвени и разпечатани учебни материали, медиаторът ги занася в махалата. „Към днешна дата това не е актуално. Всеки класен ръководител сега е в група с класа си във „Фейсбук“, където се включват според урока и съответните предметчици“, продължава разказа си Пеню Дичев. Разговорът ни не му пречи и той продължава да следи какво се „случва“ във виртуалната класна стая на второкласниците. Заниманието се води от учителката по география.
Има ли учители, които изпитват затруднения. Чистосърдечното признание е, че има. Тогава? Сутрин в пощата на училището вече са пристигнали подготвените от тях учебни материали, които веднага се разпращат до учениците чрез „Фейсбук“. „Забелязах, че първите дни в онлайн пространството работеха около 35% от учениците. Интересът непрекъснато расте и вече са обхванати над 50%. А „часовете“ все повече оживяват. Децата се надпреварват кой по-бързо ще отговори на въпросите на учителя. Е, случва се да е неправилно, но важното е, че са в „клас“ и работят – разказва директорът. – За нашите деца тази необикновена форма на работа е нещо ново и това провокира интереса им.“ Оказва се, че те дотолкова харесват онлайн общуването, че продължават да търсят любимите си учители и до по-късно, когато школският звънец отдавна би трябвало да е сложил край на учебния ден.
Педагозите също много се стараят, например разнообразяват урока с нестандартни идеи – нещо да се нарисува, нещо да се изпее или изиграе.
В ОУ „Черноризец Храбър“ разчитат много и на семействата. Учителите и родителите се познават добре. „Познавам и дядовците на нашите ученици. Някои от тях също са учили в нашето училище. Ако родителите не стягат децата да се занимават, няма как да разберем какво се случва в домовете“, продължава Пеню Дичев. С усмивка споделя, че вече има случаи, когато в урока се включват и родители. „Знам, че резултатите от подобен учебен процес едва ли ще са високи, както ни се иска. Но е важно децата да не забравят, че ваканцията свърши и е време за училище.“
В „Черноризец Храбър“ са подготвени да ползват и учебни платформи. Запознават с техните възможности и родителите. Проблемът е, че достъпът до тях е силно затруднен. „Затова работим както можем – най-важното е да не загубим интереса на децата“, повтаря пак директорът. Това е и причината учителите да се надпреварват как по-атрактивно да провеждат учебните занимания, споделят идеи, провокират се. В помощ идва и телевизията с учебните часове. Ролята на учителя е да проконтролира дали децата са пред екрана.
Не на последно място, Пеню Дичев посочва изключителната роля на медиаторите в тази ситуация. „Без тях не мога да работя. Единият – Илия Тодоров, живее в махалата. Със средно образование е, изключително интелигентно момче е и много ми помага. Плътно до мен остава вторият медиатор – Митко Господинов. При нас е по линия на „Приобщаващо образование“. С него сме, така да се каже, действащият оперативен щаб. По всяко време сме в готовност да получаваме и предаваме нататък актуалната информация.
Митко е на „ти“ със съвременните технологии. Има икономическо образование. Но настоях и той сега продължава подготовката си за придобиване на педагогическа квалификация в Тракийския университет в Стара Загора – „Начална и пред-
училищна педагогика с информатика“, пояснява директорът.
Не крие, че използва всички възможни законови средства за поощряване на този необикновен екип, който работи с любов към професията на учителя и с любов към децата, поверени му от техните семейства.

Your Image Description

Свързани статии:

Традиции и модерен подход Мишел мечтае за по-цветен свят В Бургас има ученически омбудсман Във Видин шият защитни маски

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share28Tweet
Previous article

Мишел мечтае за по-цветен свят

Next article

В Бургас има ученически омбудсман

Next article
В Бургас има ученически омбудсман

В Бургас има ученически омбудсман

Във Видин шият защитни маски

Във Видин шият защитни маски

Прекратяват се научните мисии на Марс

Прекратяват се научните мисии на Марс

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"