"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 3, 2020

7 навика, които губим, ако не пишем на ръка

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
15-01-2020
in Брой 3, 2020
A A
„Аз-буки“
Учените предупреждават – писането на ръка е задължително условие за развитие на интелекта на младия човек

В много училища по света се наблюдава тенденцията на отказ от писането на ръка. В Германия, Финландия и САЩ децата се учат на ръкопис единствено факултативно, а на места и изобщо не го правят. Специалистите бият тревога за опасностите, които ни заплашват, ако изобщо престанем да пишем…

Американските образователни нормативи от 2010 г. препоръчват децата да се учат на писане само в детската градина и в първи клас, където постъпват на петгодишна възраст. Около половината щати приемат тези препоръки. Тоест от шест години много американски деца вече не пишат, а учат азбуката на компютъра или таблета.

От есента на 2016 г. във Финландия тръгнаха на училище първите деца, които не са задължавани да пишат на ръка. В Швеция също се отказват от ръкописа и снабдяват учениците с устройства, преобразуващи печатния текст в писмен. Според шведски специалисти детската моторика не е приспособена за писане, затова е по-добре първокласниците да натискат клавиши: детето набира текст на компютъра и вижда на екрана как изглежда той ръкописно.

Във Великобритания не са се отказали от писането, но първокласниците изучават едновременно ръкописното и печатното  писмо. Щом детето научи горе-долу ръкописа, полага изпит и почти винаги преминава към печатно писане, което е масово в страната. Някои британци могат дори да не разберат ръкописен текст, дело на  ръката на чужденец, изучавал английски език.

 Четете повече в бр. 3,
16 – 22 януари 2020 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Милиони вредителски програми се раждат всеки ден Съживиха вирус на 48 500 години Карстът – дар за поколенията Микропластмаса се натрупва на дъното на Средиземно море

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share49Tweet
Previous article

Тук всяко дете е добре дошло

Next article

Милиони вредителски програми се раждат всеки ден

Next article
Милиони вредителски програми се раждат всеки ден

Милиони вредителски програми се раждат всеки ден

Едносменен режим – мисия възможна

Едносменен режим – мисия възможна

Картините казват повече  от  думите

Картините казват повече от думите

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"