"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

STEAM за малчугани – защо не

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
in Брой 30, 2020
A A
Ценка Тодорова, директор

Докато в обществото ни отново се разгоря дебатът дали четиригодишните задължително да ходят на детска градина, ръководен от идеята, че образованието в пред-
училищна възраст е област, която е най-важна за развитието на детето, екипът на ДГ „Пинокио“ – Русе, разработи проект за иновативна авторска програмна система. „Създаване на условия за изграждане на знания, умения и отношения у децата и реализирането им като бъдещи граждани на Р България и обединена Европа чрез прилагането на метода STEAM в обучението“ дава възможност за надграждане на предвидените в държавния образователен стандарт за предучилищно образование очаквани резултати и реализиране на дейности, оценени като ефективни от учителите.
В проекта за иновативна програмна система те са включили в обучението метода STEАM. И с това „Пинокио“ се нарежда сред 45 детски градини, които в следващия програмен период ще работят по НП „Успяваме заедно“, модул II – „Иновативна детска градина“. Средствата в размер на 270 000 лв. са за повишаване качеството на предучилищното образование чрез прилагането и популяризирането на добри иновативни практики, прилагани в детските градини.
337 учители ще работят с 5316 деца.
Абревиатурата STEАM съчетава в себе си наука, технологии, инженеринг, изкуство и математика. Този метод за обучение е подходящ за хора от всякакви възрасти, включително и за най-малките, категорични са двайсетте педагози от детската градина. Основното предимство е огромното удоволствие, което децата изпитват чрез въвличането в реални експерименти и задачи. При този метод те се учат чрез правене да развиват способностите и въображението си. Свидетели са на реални резултати от дейността си. Това оценяват и родителите на 228-те деца в ДГ „Пинокио“.
„Метода STEAM ще приложим в две образователни направления – „Математика“ и „Околен свят“. За резултатното му използване в детската градина е изградена интерактивна образователна среда. Идеята ни е през следващите 4 години да се изградят специализиран кабинет и система от ателиета за провеждане на допълнителни занимания с деца и групи, сформирани по интереси и възможности, като обучението ще се базира отново на метода STEAM – пояснява директорката Ценка Тодорова. – Педагогическият екип работи със софтуерен продукт „Енвижън“: един компютър – много мишки. Изчистването на образователния процес от дидактизъм, скованост и строга регламентираност, съобразяване с детските интереси, желания и възможности ще ориентира обучението към провокиране на мисленето и самостоятелността, към формиране на практически умения и развитие на личността.“
И като разговаряме за тази, меко казано, революционна иновация, стигаме и до въпроса – трябва ли 4-годишните задължително да посещават детска градина. „Екипът ни е категоричен – в тази възраст се пос-
тавят основите на бъдещите успехи на ученика – казва Ценка Тодорова. – Да не говорим за педагогическата подкрепа в ранна възраст за децата, чийто майчин език не е българският.“
Това мнение споделят и голяма част от родителите. Според тях детската градина е възможност малчуганите под формата на игра да трупат знания и умения. Затова родителите са и партньори на педагозите. Взаимодействието им намери особено проявление по време на задължителната карантина.
В ролята на „медиатори“ родителите се включиха в интерактивните занимания, за да не спира надграждането на постигнатото от децата.
На щат в ДГ „Пинокио“ има ресурсен учител и психолог. Те са важна част от екипа, който работи повече от успешно още от 2005 г. с деца със специални образователни потребности. През тази учебна година те са 20. Развиват се и също придобиват умения и знания заедно със своите връстници. Подготвят се за деня, в който заедно ще прекрачат за първи път училищния праг.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“ Смолян предлага девет защитени образователни институции Отново медали от Менделеевата олимпиада Как законът променя образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Над 10 000 деца в „Успяваме заедно“

Next article

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Next article
В ход е дигиталното обучение

Смолян предлага девет защитени образователни институции

Отново медали от Менделеевата олимпиада

Отново медали от Менделеевата олимпиада

В ход е дигиталното обучение

Как законът променя образованието

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"