"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 31, 2020

Да променяш средата и другите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-07-2020
in Брой 31, 2020
A A
Цветната и уютна атмосфера влияе положително
на настроението в часовете

От есента предлагаме обучение в професионална паралелка по защитената специалност „Електрообзавеждане на жп техника“ – професия „Електротехник“ с английски език в дневна форма на обучение и III степен на професионална квалификация“. Това споделя за „Аз-буки“ Орхан Исмаил – директор на СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Самуил, община Разград. Създаването отговаря на нуждите от кадри в региона. „Това са потребностите тук.

В село Самуил работи голямата вагоностроителна фирма „Тракция“. Обучението ще бъде полезно както за учениците, които ще излязат от училище със занаят в ръцете, така и за бизнеса. Компанията ни е партньор и подкрепя редица наши инициативи“, обяснява Исмаил. Отбелязва още, че вече е готов и кабинет по теория за новата паралелка, оборудван с мултимедия. В училищния бюджет са предвидени и средства за окомплектоване на подходяща работилница.
Всъщност базата на училището е едно от нещата, които го правят различно. Всичко започва преди
5 години, когато Исмаил става директор на школото. „Видях, че ни липсва голям стенопис на нашите патрони – светите братя Кирил и Методий“, спомня си Исмаил. И тъй като не е от хората, които чакат някой друг да свърши работата, хваща четката. И днес първото, което вижда всеки, престъпил прага на училището, са ликовете на славянските първоучители и новото лого. А тъй като бюджетът по онова време не позволява големи разходи, с много талант и работа Исмаил превръща дефектите по стените в ефекти и по тях оживяват цветя, водопади, книги, момиче в носия и други пейзажи и композиции. Новата естетическа атмосфера се допълва и от няколко творби на ученици, които се запалват от примера на своя учител.
„Още докато бях само преподавател, се убедих, че трябва да се направят специализирани кабинети с цветни щори. Стаите и коридорите да бъдат по-цветни и по-слънчеви, за да могат учители и ученици да се чувстват по-уютно и да се работи с по-добро настроение. И с помощта на ученици и учители направихме невероятни кабинети“, продължава разказа си Исмаил. За началото на отминалата учебна година откриват модерен кабинет по география и икономика. Той е създаден съвместно с общината по проект към ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. Впоследствие със собствени средства и с подкрепата на МОН реновират и оборудват и кабинети по биология и здравно образование и по химия и опазване на околната среда. В тази връзка, директорът подчертава доброто взаимодейстиве с местната власт. „С общината винаги сме имамли добри отношения и ръководството винаги е държало на доброто качество на образованието. И са ни помагали, с каквото могат“, казва той.
Обновени са и информационните кабинети и класните стаи. Основен ремонт е направен и на двата физкултурни салона със залата по борба и тази за фитнес. „С цветните пердета и рисунки навсякъде мисля, че базата стана идеална за 100-годишния юбилей“, коментира още Исмаил. Отбелязването на годишнината е планирано за 25 март, после за 24 май, но пандемията от коронавирус осуетява плановете. Въпреки това директорът е оптимист и се надява, ако новата учебна година започне нормално, да направят подобаващо тържествено отбелязване в Деня на народните будители.
С него разговаряме и за стрес теста с дистанционното обучение, в което завърши учебната година. „В самото начало заложихме на базата, сега дигитализираме средата и развиваме иновации и учителите са готови за онлайн обучението. Всички се справиха перфектно, въпреки че и на учениците, и на колегите им липсваше непосредственият контакт в класните стаи“, казва събеседникът ми. Използвани са различни социални медии и платформи. Обхванати са и всички деца, като благодарение на МОН, общината и учителите никой не е оставен без средство да се включва в учебния процес. „Няма никакъв проблем, ако се наложи да започнем новата учебна година както завършихме старата. Колегите са подготвени, на някои им хареса дори“, добавя Исмаил.
Онлайн обучението обаче носи и позитиви, по думите на Исмаил. Увеличават се например наградите от различни конкурси и състезания. Сред последните е първата награда на Гамзе Исмаил в националния конкурс „Писма до себе си“. Това е второ злато за нея, след като преди две години е първа и в раздел „Литературно творчество“ на националния конкурс „Морето, морето, морето…“. Признание получава и училищният в. „Кръгозор“, който е отличен с поощрение в тазгодишното издание на националния конкурс „Григор Попов“. Неговата ръководителка Халиме Мехмед пък е отличена за 24 май от своите колеги с традиционния почетен плакет „Учител на годината“.
„Повечето от учениците ни са повишили и успеха си – от няколко години не сме постигали толкова високи резултати на държавните зрелостни изпити и на външното оценяване. Предполагам, че подготвяйки се у дома, децата са наблегнали повече на уроците“, споделя още директорът. На матурите по БЕЛ средният успех на 26-мата зрелостници е 4,47. А на този по биология, на който традиционно се явяват почти всички, постижението е 5,10. Причината – един от профилите в гимназиален етап е „Биология и здравно образование“. „Някои от тях вече са се записали в Шуменския университет. Сигурен съм, че над 95% от възпитаниците ни ще учат във висши училища“, отбелязва в тази връзка Исмаил.
Благодарение на усилията на директора и неговия екип в последните години броят на учениците нараства и надхвърля 310. В гимназията учат деца от всичките 14 населени места в община Самуил, за които благодарение на общината е организирана добра транспортна схема за извозването им. „Наесен очакваме 29 деца и както миналата година, ще искаме одобрението на МОН да сформираме една паралелка с повече деца. В района има работни места и тенденцията е да се увеличават. Виждам и хората да се завръщат от чужбина, няма и празни къщи, така че деца ще имаме“, обобщава Исмаил.
А за тяхното образование и развитие се грижи екип от 32 педагози. На тях директорът е дал творческата свобода да се развиват, да правят иновации и да експериментират в името на по-качественото обучение на децата. И това, по думите му, засилва у тях инициативността и чувството за отговорност. Например през ноември 2019-а в новия кабинет по география учителката Кериме Мехмед демонстрира пред учители по география от общината и от Разград как новите технологии и интернет образователните платформи разширяват възможностите на педагозите и могат да превърнат часовете им в увлекателно и полезно преживяване на техните ученици.
А как творецът се справя с всекидневната административна работа на един директор? „В интерес на истината, преди да стана директор, мислех, че бумащината ще пречи на творческата ми натура. Но това, че съм художник и творец, ми помогна в определени моменти. Дори мога да кажа, че благодарение на тези дейности тук, в училище, съм мотивиран през почивните дни да създавам много повече и по-творчески неща“, отговаря Исмаил.
Самият той завършва заедно със своя брат близнак Осман „Живопис“ в Хуманитарната гимназия „Ананиe Явашов“ в Разград, а след това Шуменския университет „Еп. Константин Преславски“. Участват и правят редица изложби, а съдбата ги отвежда в две училища – Орхан започва работа в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Самуил, а Осман – в ОУ „Христо Ботев“ в близкото село Владимировци. Но това не им пречи да продължат с артистичните си изяви и изложби, които предизвикват голям интерес сред ценителите на изобразителното изкуство. Както и да създадат паметника на българския цар Самуил, който се намира в центъра на населеното място. Наскоро двамата откриват и поредната си изложба. И заедно с това продължават да влагат в училищата си разум, емоции и много талант.

Your Image Description

Свързани статии:

Ако учителят не учи, кой тогава… Без стрес от прехода детска градина – училище Добрият пример Дом на знанието в Берковския Балкан

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Маршрути

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Иновациите продължават в Белене

Next article

Ако учителят не учи, кой тогава…

Next article
Ако учителят не учи, кой тогава…

Ако учителят не учи, кой тогава...

В ход е дигиталното обучение

Без стрес от прехода детска градина – училище

Всички ученици при равни условия

Таня Михайлова, зам.-министър на образованието и науката: Ползите от дуалното обучение са за всички

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"