"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 40, 2020

Няма невъзможни неща

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-09-2020
in Брой 40, 2020
A A
Тази учебна година първокласниците в 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ в столичния кв. „Дружба“ са 117

Четвърто основно училище „Проф. Джон Атанасов“ се намира в столичния квартал „Дружба“ и в него учат 845 деца. Само първокласниците през учебната 2020/2021 г.
са 117. То е сред най-предпочитаните в квартала, а причините за това са не една и две. Децата не само получават отлична образователна подготовка, но също така се научават на ред и дисциплина. Във всеки випуск има по една математическа паралелка, която е сред най-желаните за малчуганите с афинитет от малки към техниката и природните науки. Останалите са езикови, като учениците изучават испански и руски, а от 15 септември – вече и немски език. От няколко години насам всички ученици са с униформа с логото на школото, а сега ще имат и електронен дневник.
„С радост се разделяме с „двойното счетоводство“, започва разказа си новата директорка на училището Таня Груева. Така тя нарича на шега използването на хартиен и електронен дневник.
Новата учебна година за тях започна спокойно и без притеснение, защото през лятото са се подготвили. „Наясно съм, че COVID-19 е заплаха за целия свят, но също така съм наясно, че присъствената форма на обучение няма аналог. Както на мен, така и на колегите живият контакт с учениците много ни липсваше“, отбелязва моята събеседничка. Ако се наложи, учениците отново ще преминат към обучение от разстояние, допълва тя и отбелязва, че не се страхува от организирането му, защото вече има опит в това отношение.
При въвеждането на извънредното положение през март тя координира целия процес в старото училище, където е работила като зам.-директор – 33. ОУ „Санкт Петербург“ в Люлин. Споделя, че следдипломната квалификация за учител по информатика и информационни технологии е помогнала бързо да се ориентира в новата и непозната среда, да обучи част от колегите си и всички лесно да се преборят с предизвикателството, наречено „обучение в електронна среда“.
Груева разказва, че в 4. ОУ няма единна платформа, по която да учат в електронна среда, и обещава, че ако заради пандемията от коронавирус отново се наложи да преминат към дистанционна форма, това ще се промени. Преди всеки учител е избирал както модела на обучение – синхронен или асинхронен, така и формата за преподаване на нов материал и проверка на наученото. Някои педагози са имали виртуални класни стаи, а други са проверявали домашни работи, изпратени по „Вайбър“. „Асинхронният модел е някакъв кошмар. Представяте ли си как се проверяват 78 домашни по химия – написани на ръка, снимани с телефон и изпратени до мен. Започваш с Paint да подчертаваш в червено грешките, след това фотографираш и връщаш. Това няма да бъде вече така“, категорична е директорката, която е и преподавател по химия.
Преди началото на учебната година родителите на трима от учениците подават заявление децата им да не се връщат в клас, а да продължат да учат дистанционно от дома си. При всеки един от тях има член на семейството с много сериозни заболявания. Към молбата им Груева подхожда с разбиране и веднага започва да търси решение. Първо им предлага да учат в дистанционен център и да се връщат в училище само за да бъдат изпитвани. Родителите обаче отказват, защото искат дъщерите и синовете им да бъдат със съучениците си и учителите, с които са свикнали. Въпреки първата спънка решение се намира – купуват и монтират техника в кабинетите.
„Не съм съгласна учениците да бъдат изоставени само и единствено защото училището не може да им предложи алтернатива на присъствената форма на обучение. В училището няма невъзможни неща“, категорична Груева. Сега тези ученици ще продължат да учат заедно със своите съученици. Камерата на лаптопа ще бъде изключвана само когато изпитват другите деца – тогава и малчуганите пред монитора ще могат да почиват.
В 4. ОУ има 34 деца със СОП, като с тях работят трима ресурсни учители, логопед и психолог. Всички те са назначени на щат. „При нас има много тежки случаи, които се нуждаят от голяма подкрепа. В нашето училище децата със специални образователни потребности са обгрижени от специалисти“, допълва директорката и им благодари от сърце за всеотдайната работа и мотивацията, с която всеки ден отиват в училище.
Завръщане на интереса към природните науки, по-активно участие в националните олимпиади и по-интересна програма на извънкласната дейност – това са само част от целите, които си е поставила Таня Груева като нов директор. Едно от първите неща, които прави, заемайки поста, е да купи 10 лаптопа за нуждите на педагогическия персонал. Досега на учителите им се е налагало да използват личните си компютри, а някои дори са нямали такива. Иска да подобри микроклимата в училището, защото е на мнение, че всеки учител трябва да се чувства спокоен на работа и да знае, че зад гърба му стои приятел. „По този начин ще повишим резултатите и на учениците“, категорична е директорката и допълва, че до този момент нямат нито един класиран ученик от 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“ на национална олимпиада. Но това в най-скоро време ще се промени.
Решила е в училището да изградят STEM център, който да бъде в полза на новата природо-математическа паралелка, която планира да направи съвсем скоро. Освен това тази година ще кандидатстват и за иновативно училище, а сред нововъведенията, които ще предложат, са класни стаи на открито. За да обменят опит и успешни педагогически практики, ще гостуват при колегите си от Първа частна математическа гимназия.
За Груева 4. ОУ е знаково, защото там е учил синът , понастоящем дипломиран адвокат. Началната му учителка Петя Атанасова все още преподава в училището. Разказва ни с усмивка как, след като започва работа и печели първия си хонорар, решава с група приятели да боядисат оградата на училището в „Дружба“ с цветовете на българското знаме. Днес оградата е там, но се нуждае от пребоядисване. И това ще стане, защото традициите са затова – да се спазват, а на добрия пример трябва да се подражава.

Your Image Description

Свързани статии:

60 ученици влизат в предприятията на „Тракия икономическа зона“ Мисията да образоваш Снимка ДГ „Слънчице“ – Нова ЗагораДомът на зелените феи и малките родолюбци МОСТ-ът, по който бургаската Руска гимназия преминава

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

60 ученици влизат в предприятията на „Тракия икономическа зона“

Next article

Разговорът за Стратегията продължава

Next article
Разговорът за Стратегията продължава

Разговорът за Стратегията продължава

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

„Дни Еразъм“ през октомври

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕК предлага нов Пакт за миграцията и убежището

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"