"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 49, 2020

Има път към всяко дете

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-12-2020
in Брой 49, 2020
A A
Учениците от СУ „Вичо Грънчаров“ в Горна Оряховица се включиха в националната акция „Да спечелим заедно: един ден без цигари!“, предложена от сдружение „България без дим“. Те проведоха информационна кампания, акцентирайки върху вредата от тютюнопушенето

В СУ „Вичо Грънчаров“ в Горна Оряховица учат 456 деца от предучилищна възраст до XII клас. „През тази учебна година дванайсетокласниците ни завършват профил „Технологичен – предприемачество и бизнес“, а в XI клас разширено изучават чужди езици. За всички останали паралелки след VII клас трета година поред правим прием „Софтуерни и хардуерни науки“. Специалността е от STEM направлението, към което определено има интерес“, казва директорката Нели Атанасова. Посочва, че насочват всичките си усилия в тази област, като очакват финансиране на кабинет по НП „Изграждане на училищна STEM среда“. По-голямата част от заниманията по интереси също са насочени в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката. Опитват се да бъдат в крак с времето и да дават полезни знания на учениците, които ще им бъдат от полза в живота.
„Участваме в почти всички програми, които излизат, и мога да кажа, че досега всичките ни кандидатури са били успешни“, споделя директорката. По думите това, от една страна, е много удовлетворяващо, но от друга е голяма отговорност, защото изисква много усилия и добра организация, за да може работата да бъде изпълнена качествено и в срок. „Стимулираме децата да участват в състезания. Така те ще придобият увереност и ще осъзнаят, че знаят и могат“, казва Атанасова. Категорична е, че успехът се дължи на екипна работа.
В училището учат 23 деца със специални образователни потребности. „Следим и работим усърдно за напредъка им“, посочва директорката. За нуждите им в сградата на школото е изграден Център за работа с деца със специални образователни потребности. В един от кабинетите има монтиран интерактивен под, където учениците усвояват нови знания чрез игра. Повечето са на самостоятелна форма на обучение, като за всеки е изработен индивидуален учебен план. Атанасова е категорична, че обучението от разстояние с тези ученици е много успешно и ползотворно, което до голяма степен се дължи и на подкрепата, която срещат от страна на родителите им.
„Тези деца са много активни. Постоянно се включват в конкурси и състезания, свирят и рисуват. В края на всяка календарна година правят коледен концерт и празнична изложба. Не ги отделяме от другите ученици. Те са наравно с тях“, казва тя. Категорична е, че големият напредък, който наблюдават при тях по отношение на ограмотяването и адаптирането, се дължи на това, че са ги приели като „свои деца“. „Родителите им виждат напредъка и изказват благодарност. Това стимулира учителя да продължи да работи все по-усърдно“, допълва директорката. Вярва, че успешната формула е да се намери пътят към всяко дете.
„За провеждането на обучението от разстояние технически нямаме никакъв проблем, но прекият контакт от нищо не може да бъде заменен“, казва директорката. Уверена е, че ще се справят и в тази ситуация. Разказва, че непосредствено преди да преминат към дистанционна форма, им се е наложило да преодолеят доста различно предизвикателство. Учителят по физика е бил карантиниран и не е имало как да води часовете си в клас. „За една нощ намерихме решение. Организирахме присъствието на децата в клас, а колегата преподаваше от вкъщи. И на децата им беше много интересно“, споделя директорката. На мнение е, че колкото и да е трудно, винаги има решение.
На прага на 2021 г. в СУ „Вичо Грънчаров“ вече обмислят и приема за догодина. Предстои им и започване на работа по „Образование за утрешния ден“, където имат две одобрени групи. „Отговорността е голяма, защото те трябва да започнат в дистанционна форма – казва директорката. – Винаги има идеи, но времето е фактор. Важното е, че никога не се отказваме“, завършва Атанасова. И изразява надеждата си скоро всички ученици и учители да се завърнат отново в клас.

Your Image Description

Свързани статии:

60 години романтика в моторите Все по-добри в професията Добро дело, добра дума Когато красотата е край нас, и уроците вървят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Все по-добри в професията

Next article

Добро дело, добра дума

Next article
Добро дело, добра дума

Добро дело, добра дума

Когато красотата е край нас, и уроците вървят

Когато красотата е край нас, и уроците вървят

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

„Зелен Еразъм+“ започва догодина

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"