Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ в Пловдив (АМТИИ) открива от тази есен нова бакалавърска програма – „Маркетинг и комуникации в изкуствата“ в професионално направление „Теория на изкуствата“. „Четиригодишната бакалавърска програма е без аналог в България. Изготвена е от проф. д-р Емилия Константинова и проф. д-р Любомир Караджов“, обяснява ректорът проф. Шекерджиева-Новак.
Завършилите „Маркетинг и комуникации в изкуствата“ получават необходимия пакет от знания и умения за успешна професионална реализация като маркетинг и пиар специалисти на различни равнища в системата на културата и изкуствата – държавни, общински и частни институти и организации. „Тази специалност съчетава пиар и маркетинговата функция в артмениджмънта. В програмата са залегнали именно хибридните специалности и дигитализацията“, подчертава проф. Шекерджиева-Новак. Тя е убедена, че така студентите получават знания в различни направления и имат по-голям шанс при бъдещата си реализация. Например хибридна специалност дава възможност на завършилия АМТИИ да бъде учител по рисуване и музика.
„Пандемията затвори много врати, но пък се отвориха други – казва проф. Шекерджиева-Новак. – Оптимистичното идва от младите хора, които ни избират. Тази година всички университети приемаха по документи. А при нас дори младежите от гимназиите по изкуства и култура, които имат право да кандидатстват само по документи, се явяваха на изпити, за да гарантират мястото си в Академията. изпълнихме на 130 процента план-приема.“
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg