"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 33, 2021

Игра с падащи звезди

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-08-2021
in Брой 33, 2021
A A

Кой е най-добрият начин да наблюдавате метеоритен дъжд? Въпросът е особено актуален. В периода от
17 юли до 24 август ни гостува най-популярният и изключително красив метеорен поток Персеиди. Тази година неговият максимум бе с около 100 бързи бели метеора за час.
Потокът Персеиди се поражда от метеорни роеве, отделящи се от кометата 109P/Swift-Tuttle (Суифт-Тътл). Тя е дългопериодична комета, преминаваща през своя перихелий веднъж на близо 133 години. За последен път 109P преминава през перихелия си на 11 декември 1992 г. Поради това, че се случва в удобно за наблюдение време – във все още топлите августовски нощи, потокът Персеиди привлича вниманието на много астролюбители и любопитни хора от Северното полукълбо на Земята.
И така, какво е условието, за да наблюдаваме космическите пришълци. Отговор ни дава Astronomy picture of the day (APOD), който е част от уебсайта на НАСА. Негов представител за България е MediaBrikcs. Всеки ден се публикува различна снимка на небесно явление или космически обект с кратко обяснение, написано от астроном. Нещо, което е полезно, е тъмното небе, както се вижда от представеното комбинирано изображение на миналогодишните Персеиди. В лявата половина на кадъра, получен при много тъмно небе в Словакия, се виждат много повече слаби метеори, отколкото в дясната, направен в умерено тъмно небе в Чехия. Ивицата на Млечния път свързва двете напаснати изображения, докато метеорният поток, идващ от съзвездието Персей, е ясно видим вляво. Като обобщение може да се каже, че много слаби метеори се губят в яркото небе. Светлинното замърсяване намалява местата по нашата Земя с тъмно небе, въпреки че може да се прилагат евтини начини за борба с това.

Your Image Description

Свързани статии:

Опазват хербариум със 100-годишна история Модерна апаратура за иновативни полимери Супер микроскоп сканира повърхности Рифове, атоли и корали

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Може да сме и по-равни

Next article

COVID-19 или ковид?

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

COVID-19 или ковид?

В ход е дигиталното обучение

Училищата затварят само в краен случай

В ход е дигиталното обучение

Обществена поръчка за 24 500 таблета

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"