"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 35, 2021

Учителите ни са с висок образователен ценз

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-09-2021
in Брой 35, 2021
A A

Българските учители имат най-висок образователен ценз спрямо всички учители в Европа.
89% от българските преподаватели, от детската градина до XII клас, са магистри с висше образование, като около 45% имат висока квалификационна степен. В тежката пандемична среда българската образователна система се очерта като една от системите, които се справят най-добре, учителите ни показаха чудеса от нови подходи и креативност.“
Това коментира председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева пред в. „Аз-буки“ по време на VIII международен конкурс „Извънкласните и извънучилищните дейности (занимания по интереси) – за устойчиво качествено обучение, възпитание, развитие и социализация на децата и учениците – 2021“. Форумът се проведе в комплекс „Камчия“ край Варна.
„Направихме всичко възможно да обхванем децата – и там, където нямаше интернет, и родителите нямаха възможност да помагат на по-малките ученици. Колкото и негативи да отчитаме по време на дистанционното обучение, нямаме толкова задълбочени дефицити, както имат други страни“, допълни Такева и даде оценка „много добър“ за работата на учителите в пандемична среда.
По отношение на старта и протичането на новата учебна година председателят на Учителския синдикат коментира, че те зависят от развоя на пандемията и няма човек в образователната сфера, който да не е притеснен. „На нас, българските учители, ни се иска да сме присъствено, дано нещата да се развият благоприятно. По-големите ученици имат осъзнат начин на отношение към учебно-възпитателния процес. Но в условията и в етапа на ограмотяване е пагубно за малките деца в I и II клас, както и за родителите и за учителите, да сме онлайн“, допълни Такева. Според нея благодарение увеличаването на работните заплати и подобряването на училищната среда, която е важна за мотивацията на всички,
значително са се увеличили желаещите да станат учители.
Заедно с представители на Министерството на образованието и науката Янка Такева раздаде наградите на победителите в конкурса за извънкласни и извънучилищни дейности (занимания по интереси).
Общо 160 ученически проекта с разработки, свързани с екология и иновации, участват в конкурса на Синдиката на българските учители.
За втора поредна година темата е „Развитие на техническото и природонаучното творчество на децата и учениците за формиране на екологична култура и интерес към иновации“.
„Отново обръщаме внимание на климатичните изменения от гледна точка опазване на околната среда, флората, фауната и човешкия живот. Имаме потребност да възпитаме у младото поколение поведение, което да се пренесе в семействата, по отношение опазване здравето на обществото и на планетата Земя – особено актуално в условията на пандемия“, коментира Янка Такева пред в. „Аз-буки“ акцентите на конференцията, организирана от Синдиката на българските учители, съвместно с фондация „Устойчиво развитие за България“ и СОК „Камчия“ и под патронажа на Министерството на образованието и науката, откъдето е осигурен паричният награден фонд за победителите.
Награди бяха раздадени в раздел „Добри практики“ – категории „Подготвителна група в детска градина/училище“, „Извънучилищни дейности“, „Извънкласни дейности – І – ХІІ клас“, и в раздел „Искам думата“.
Специалния приз на МОН получи Йорданка Славчева – главен учител по БЕЛ, 1. СУ „Пенчо Славейков“, София, за научно есе на тема „Лидерството на учителя по време на кризи“. С грамоти бяха удостоени Галина Димиева – учител в 14. ДГ „Дружба“, Варна; Мая Петрова – старши учител в ДГ „Слънце“, Ловеч; Стефка Николаева – старши учител начален етап, СУ „Никола Катранов“, Свищов; Татяна Любенова – старши учител, и Маргарита Григорова – старши учител в Професионалната гимназия по търговия и ресторантьорство, Враца.
Раздадени бяха и специални награди на председателя на Синдиката на българските учители, на фондация „Устойчиво развитие за България“, на областния управител на област София, на Националния дворец на децата, на Българския национален комитет към Световната организация за предучилищно образование – ОМЕП, на Департамента за информация и усъвършенстване на учителите към СУ „Св. Климент Охридски“ и др.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИнформираният избор Ползите и рисковете от ваксините Чужд език се учи по-лесно с повече дисциплини Смартфоните в клас са силно разсейващ фактор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Експерт

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

От детските школи към голямата сцена

Next article

Глобалният отговор

Next article
Глобалният отговор

Глобалният отговор

3 млн. лв. за геномни данни в България

3 млн. лв. за геномни данни в България

Най-пъстрата рисунка

Най-пъстрата рисунка

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"