"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 36, 2021

Механизмът за обхват се задейства на 16 септември

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-09-2021
in Брой 36, 2021
A A

От 16 септември започват обиколки по домовете на учениците, които не са записани или не са се явили в училище в първия учебен ден. Това беше решено преди дни на заседание на Координационното звено по Механизма за взаимодействие по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система.
Сформирани са 1335 екипа, които ще търсят децата вкъщи. В тях се включват
19 915 преподаватели, социални работници, полицаи, представители на общините и областните управи, регионалните управ-
ления на образованието и регионалните здравни инспекции.
През септември и октомври предстои да бъдат посетени над 20 500 деца. Освен да убеждават родителите за ползата от образованието, екипите по обхват могат да им предложат подкрепа за намиране на работа и социално подпомагане. В някои случаи експертите могат да съдействат на семействата дори за адресна регистрация. Досега обходите се правеха през октомври и ноември. А целта е децата да прекарат максимално дълго време в училище.
„Пандемията доведе до повишаване на риска от отпадане от образователната система. Ще разгледаме в дълбочина съществуващия Механизъм и ще търсим дългосрочни решения – как да подобрим действията и ангажираността както на държавата, така и на родителите и учениците. Целта е да си сътрудничим на всички нива – от министерствата и агенциите през областните и районните координационни звена до екипите за обхват на терен“, подчерта премиерът Стефан Янев на срещата на Координационното звено. Вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Гълъб Донев посочи, че всички усилия на институциите ще бъдат насочени към минимизиране на рисковете от отпадане на децата и учениците, както и към подкрепа на техните семейства.
„Екипите за обхват ще бъдат допълнително обучени да правят интегрирана оценка на потребностите на децата и учениците“, обясни министърът на образованието и науката чл.-кор. проф. Николай Денков. Очаква се до 20 септември да бъдат обучени първите 140 експерти, а до 30 октомври – всички останали. „Много съществена промяна има и в начина, по който ще се преминава към онлайн обучение. Анализът, който направихме, показва, че най-засегнати от този тип обучение са децата в риск от отпадане. Като даваме възможност да се взимат решения на локално ниво за преминаване към дистанционно обучение според конкретната епидемична обстановка, ще задържим много по-дълго децата от тези рискови групи в училище. Многократно беше подчертана ролята на медиаторите, на които общностите имат доверие. Ще потърсим начин в бюджета за следващата година да се предвидят средства за увеличаване на техния брой, както поискаха областните управители“, допълни още министър Денков.
За последните три учебни години по Механизма обратно в системата са върнати над 61 734 деца, от които 2665 са отпаднали отново. Други 25 299 са новоотпаднали и необхванати от учебната 2017/2018 г. насам.
Анализът на МОН показва, че в момента близо една четвърт от записаните в пред-
училищно или училищно образование са в риск от отпадане. Този дял се е увеличил заради дългите периоди на дистанционно обучение през последните две учебни години. Най-големи са рисковите групи в Пловдив, Сливен, Стара Загора, София-град,
София-област, Бургас и Пазарджик.
В Шумен, Ямбол и в столицата процентът на необхванатите в образователната система се е увеличил от 10% на 13%.

Your Image Description

Свързани статии:

Обсъждат 4 промени в Закона за образованието МОН създаде каталог с хиляди безплатни уроци 100 млн. лв. за ремонт на общежития Слънчевият отбор на България завоюва 9 европейски медала

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Обсъждат 4 промени в Закона за образованието

Next article

Започна конкурсът за млади преводачи

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Започна конкурсът за млади преводачи

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

1 млн. евро за предприемачи в Космоса

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Кратка история на ела, елате

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"