"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 47, 2021

За да бъдеш отличник

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-11-2021
in Брой 47, 2021
A A

Деца от уязвими групи масово се връщат в клас след тестване за COVID-19 два пъти в седмицата. Това показват данни от проучване на Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ сред училища от мрежата „Всеки ученик ще бъде отличник“. В анкетата са участвали 127 училища. В повече от половината от тях – 54,33%, присъствено се обучават всички паралелки в начален етап. В 19,69% от училищата са се върнали само част от паралелките.
В други 5,51% занятията в клас се възобновяват тази седмица, тъй като родителите са дали съгласие за тестване на децата преди дни. В 20% от училищата все още няма присъствен учебен процес.
74% от включените в проучването училища са в села, а останалите се намират в общински и областни центрове. В две трети от училищата всички или почти всички родители са позволили малките ученици да бъдат тествани. Във всяко четвърто училище са се съгласили между 50 и 75% от родителите. Само в 6 от анкетираните училища нито един от родителите все още не е декларирал желание за тестване.
От „Амалипе“ отчитат, че броят на родителите, които искат децата им да бъдат в училище след изследване за COVID-19, непрекъснато се увеличава. Повишаването на желаещите е резултат от усилията на медиатори и учители на терен. На места директори са организирали демонстрации на тестване на открито, за да могат родителите да се убедят в безопасността на процедурата.
В училищата с концентрация на уязвими групи почти не съществува проблем с участието на учителите и непедагогическите специалисти в тестването. В 85,4% от образователните институции са се включили всички преподаватели, а в 87,40% са участвали и всички непедагогически специалисти. Не са изключение и родителите, които помагат при тестването като доброволци.

Your Image Description

Свързани статии:

Контрастът на добрата езикова култура Заедно на „училище“ Колайдер и фабрика за свръхтежки елементи са в програмата на Дубна Таланти с признание от Япония

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Заедно на „училище“

Next article

Колайдер и фабрика за свръхтежки елементи са в програмата на Дубна

Next article
В ход е дигиталното обучение

Колайдер и фабрика за свръхтежки елементи са в програмата на Дубна

Таланти с признание от Япония

Таланти с признание от Япония

В ход е дигиталното обучение

Биосветът – предпочитаната тема

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"