"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 49, 2021

Система за оценяване в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-12-2021
in Брой 49, 2021
A A

Да се създаде национална система за оценка в образованието, която подпомага мониторинга на системата, подобрява резултатите от ученето и води до усъвършенстване. Това е една от препоръките, дадени от експерти в Организацията за икономическото сътрудничество и развитие (ОИСР) след преглед на политиките и практиките в България. Анализът е извършен в партньорство с Министерството на образованието и науката и Европейската комисия.
Работната група от ОИСР представи документа на зам.-министъра на образованието и науката Мария Гайдарова. Гайдарова отбеляза, че препоръките насочват вниманието към формиране на единна национална визия за оценяването на учениците и уменията на учителите. Тя акцентира върху атестирането на преподавателите като процес, който оценява реалната практика и развитието на учителите. Обърна внимание и върху подкрепата за новоназначените учители, включително и в процеса на тяхната начална подготовка. Занапред вниманието ще трябва да бъде насочено и към съвместно учене на учители в училище и онлайн. Според експертите външните оценявания на училищата подкрепят тяхното развитие.
Препоръката за последователност и оперативност на всички нива е осъзната необходимост, особено в контекста на дигитализацията и глобалните процеси, посочи зам.-министър Гайдарова. По думите Ӝ всички елементи на образователната ни система трябва да са синхронизирани и подчинени на общата цел, а именно: усъвършенстване на ученето и преподаването, пълноценно приобщаване на всички уязвими групи, устойчиво развитие и качествен образователен процес.
По-доброто бъдеще на нашите деца изисква действия сега, прилагане на политика и мерки, на добри практики, които развиват логиката, иновациите, практическото приложение на знанията, които формират умения и ценности, необходими за справяне с предизвикателствата на новото време, отбеляза заместник-министърът.

Your Image Description

Свързани статии:

Наши спортни проекти с финансиране от ЕС ЕП отличи три български проекта Георги Бърдаров с награда на ЕС за литература 75 източника на пари за културата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

4 наши училища с награда за иновативно обучение

Next article

Още веднъж за деепричастията

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Още веднъж за деепричастията

В ход е дигиталното обучение

Големите се връщат в клас

В ход е дигиталното обучение

Посланици на здравето

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"