"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 23, 2022

„Добър 4,05“ на матурата по БЕЛ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-06-2022
in Брой 23, 2022
A A

Средно 52,77 точки от 100, или оценка „Добър 4,05“ са получили тази година зрелостниците на матурата по БЕЛ. Усредненият резултат на втората задължителна матура по профилиращ предмет е 62 точки и отговаря на оценка „Добър 4,48“, съобщават от МОН.
По-високият успех на втория изпит е очакван, като се има предвид, че на първата матура по БЕЛ се явяват всички завършили XII клас (43 011 души), а втората е по избор по профилиращ предмет и на нея отиват по-малко на брой и по-мотивирани зрелостници. На втория изпит по предмет от профилираната подготовка са се явили 24 322 младежи. Останалите са положили държавен изпит по професия.
Оценка „Слаб“ (до 29,5 точки) на матурата по БЕЛ имат 16,73% от зрелостниците, а „Среден“
(30 – 40,5 т.) – 12,79 на сто. Най-много – 33,84%, са постигнатите резултати „Добър“ (40,75 до 62,25 т.),
а „Много добър“ (62,5 до 83,75 т.) записват 29,95 на сто от дванайсетокласниците. „Отличен“
(84 до 94,5 т.) постигат 6,31 на сто, а 0,38 – „6,00“, или от 95 до 100 точки.
На втората матура средно 4,33% постигат „Отличен 6,00“, 17,53% – „Отличен“, 26,96% – „Много добър“, 28,36% – „Добър“, 8,86% – „Среден“, и 13,48% – „Слаб“.
„Резултатите от матурите са според очакванията. Справили са се мотивираните ученици“, коментира пред Нова тв министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. Той отбеляза, че тази година изпитите след XII клас са различни по формат, учениците са обучавани по различна програма, различна е и скàлата за оценка и не трябва да се прави сравнение с резултатите на предишни випуски. Това се отнася особено за втората задължителна матура, която за пръв път е по профилиращ предмет и материалът в нея е на по-високо равнище.
Най-висок среден успех от задължителните ДЗИ е регистриран на изпита по италиански език ниво В1.1 – 93,88 от 100 точки. Следват изпитът по английски В1.1 – 83,81 т., английски В1 – 77,85 т. Минимумът е по биология – 41,85 т., и по ИТ – 37,5 точки.
Няма зрелостник с 0 точки и на двата изпита, но няма и такъв със 100 точки на двата изпита. Максимален брой точки – 100, на някой от изпитите са постигнали 32 зрелостници. С две пълни шестици са 49 зрелостници, а с две отлични оценки – 1651 зрелостници. Две слаби оценки имат 941 зрелостници. Само девет зрелостници имат 0 точки.
На изпита по БЕЛ зрелостниците са се справили с откриването на пунктуационни грешки в просто изречение, но са се затруднили при пунктуацията на сложно изречение и при употребата на възвратно притежателно местоимение.
При литературните задачи най-лесно се оказва откриването на проб-
лем, интерпретиран в два откъса от изучени творби, както и свързването на изучени творби с имената на техните автори. Трудности има при откриването на внушение, създавано от комуникативната позиция на говорителя, при съпоставянето на интерпретацията на дадена тема в изучен и в неизучен текст. При задачите за четене с разбиране зрелостниците успешно свързват информация от два източника, но се затрудняват да аргументират дадено твърдение със свои думи.
По региони отново най-високи резултати са постигнали зрелостниците от София-град (61,65 т. по БЕЛ и 67,45 т. на втория ДЗИ), Смолян (55,49 и 64,56 т.), Пловдив (55,44 и 63,22 т.), Варна (55,38 и 68,47 т.).
В края на класацията са Плевен (45,78 и 55,02 т.), Шумен (45,42 и 53,09 т.)
и Разград (44,18 и 58,24 т.). На втората матура най-нисък среден резултат е постигнат в област Кърджали – 51,95 т.

Your Image Description

Свързани статии:

По-ниски резултати на НВО в IV клас Спечелихме Евроолимпиада по статистика 10 209 деца класирани за I клас в столицата 20 млн. лв. за държавните висши училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

10 209 деца класирани за I клас в столицата

Next article

20 млн. лв. за държавните висши училища

Next article
В ход е дигиталното обучение

20 млн. лв. за държавните висши училища

В ход е дигиталното обучение

Физика и околна среда

В ход е дигиталното обучение

„Добър 4,05“ на матурата по БЕЛ

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"