"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 35, 2022

Дигиталните учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
31-08-2022
in Брой 35, 2022
A A

Зина СОКОЛОВА

Дигиталната ера без съмнение е най-бързата промяна в човешката еволюция, която няма аналог в историята. Днес наличието на интернет ни се струва нещо съвсем естествено, въпреки че присъства в живота ни съвсем отскоро. Да не говорим за бума на социалните медии, които преобърнаха представите ни за комуникация.
На този фон едни от най-засегнатите от бързите промени се оказаха учителите, които в началото буквално изоставаха от своите ученици в дигиталните си умения. Те трябваше в крачка да се ограмотяват да работят с новите технологии, за да могат с тяхна помощ да преподават съответната учебна дисциплина максимално качествено и по атрактивен начин. Организирани бяха много квалификационни курсове, семинари, конференции и други прояви, насочени към въвеждане на информационните технологии в образованието.
Необходимостта да бъдат подпомогнати учителите в тяхното дигитално самоусъвършенстване, беше оценена и на европейско ниво. Още през 2018 г. ЕК представя първата версия на инструмента SELFIE (самооценка на ефективното обучение чрез насърчаване използването на иновативни образователни технологии), който оценява използването на цифрови технологии в преподаването и ученето в помощ на всички училища в ЕС.
През октомври 2021 г. ЕК даде началото на нов онлайн инструмент специално за учители, който им дава възможност да анализират начина, по който използват цифровите технологии в своята работа. И това е още една възможност за всеки учител да си помогне сам – не само да установи как прилага технологиите, но и да получи съвети за подобряване на своите умения в тази сфера. Така че да бъде подготвен за дигиталното поколение, което е призван да образова…

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Денят 5 октомври Вестник "Аз-буки"Под стъклен похлупак Вестник "Аз-буки"SOS Вестник "Аз-буки"За телефоните и хората

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Кампанията за вота – вън от образователните институции

Next article

„Ало, Космос! Говори България!“

Next article
„Ало, Космос! Говори България!“

„Ало, Космос! Говори България!“

В ход е дигиталното обучение

Солресол, волапюк и още 7 изкуствени езика

В ход е дигиталното обучение

Невидимите рани от войната

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"