"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 44, 2022

УНСС ще подготвя педагози по икономика и информатика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-11-2022
in Брой 44, 2022
A A

Стела МАРИНОВА

Университетът за национално и световно стопанство ще подготвя учители по икономика и информатика. За целта от академична 2023/2024-а учебното заведение ще предлага прием в бакалавърска програма „Педагогика на обучението по икономика и информатика“ в направление „Педагогика“, споделя пред „Аз-буки“ ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров.
Създаването на новата специалност се планира от две години на база анализи, които показват, че ще има търсене на преподаватели по двата предмета. „Предстои внасяне на документите в Националната агенция за оценяване и акредитация и се надяваме март-април да имаме акредитация и да обявим официално специалността. Целта е в нея да се обучават 50 – 60 студенти, но това зависи от бройките на МОН – обяснява ректорът. – Това ще засили сътрудничеството и със средните училища. Педагогиката е приоритетна специалност, така че мисля, че сме на прав път.“
За да се задълбочи връзката между висшето училище и икономическите гимназии, УНСС иска да последва успешния модел на взаимодействие между Техническия университет – София, и гимназии към неговата структура – Технологично училище „Електронни системи“ и НПГ по компютърни технологии и системи. „Искаме още повече да засилим това сътрудничество, като интегрираме едно или две училища към УНСС. Това ще даде възможност както за по-добро обучение на самите студенти по педагогика, така и на учителите да участват в нашия учебен процес. Има голям потенциал за добро развитие на идеята – заявява проф. Димитров. – Искаме да следваме този модел. Той е успешен и работи добре. Има готовност от гимназии, с които сме разговаряли, за подобно сътрудничество.“ За да се случи това, първо трябва да бъдат направени промени в Закона за висшето образование, за да бъде регламентирана възможността.
Необходимостта от специалисти по икономика и информатика с педагогическа правоспособност се потвърждава и от срещи с директори, представители на работодателски организации, общини, учители. Една от първите е с ръководството на Асоциацията на икономическите училища в България.
В рамките на срещата Мая Гешева – член на Координационния съвет и директор на Националната финансово-стопанска гимназия, посочва като проблем липсата на педагогическа правоспособност на голяма част от преподавателите по икономическите дисциплини и необходимостта от допълнителното ѝ придобиване в рамките на 2 – 3 семестъра. „Ако това се случва в УНСС, като те съчетават своята икономическа подготовка с педагогическата и са готови след това да дойдат при нас, това би било чудесно“, отбелязва тя.
Ректорът на УНСС провежда и втора среща относно недостига на преподаватели по икономика и информатика. На нея директорът на НПГПТО „М. В. Ломоносов“ Таня Михайлова споделя, че някои нови учители напускат, тъй като има разминаване между това, което са си представяли като работа, и това, което е в действителност. „Когато обаче са подготвени и знаят механизмите, по които могат да се справят, тогава се чувстват на мястото си“, смята тя.
Ректорът на УНСС допълва, че ще бъдат разкрити още три нови специалности. Това са „Киберсигурност и електронно управление“, която има подкрепа от ресорното ведомство и министърът вече е изпратил писмо до МОН за бройки в държавна поръчка, „Компютърна обработка и анализ на данни“ и „Приложна лингвистика“.

Your Image Description

Свързани статии:

Посланици посетиха ТУ – София Празник на модата в ЮЗУ На фокус – кръговата икономика Стипендии France Excellence 2023

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Археологическият музей стана на 130

Next article

Посланици посетиха ТУ – София

Next article
В ход е дигиталното обучение

Посланици посетиха ТУ – София

Празник  на модата в ЮЗУ

Празник на модата в ЮЗУ

В ход е дигиталното обучение

Математиката не е страшна

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"