"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

Учебните програми трябва да се борят с расизма

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
in Брой 9, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Ролята на културата, образованието, медиите и спорта в борбата срещу расизма е една от темите по време на пленарното заседание на Европейския парламент от
7 до 10 март в Страсбург.
Според „Евробарометър“ през 2019 г. над половината от европейците смятат, че расовата дискриминация е широко разпространена в тяхната страна. Трите водещи основания за дискриминация, идентифицирани от европейските граждани, са „да бъдеш ром“ (61% от анкетираните), „етнически произход“ (59%) и „цвят на кожата“ (59%).
Евродепутатите ще обсъдят доклада на Комисията по култура и образование на ЕП, в който се предлагат мерки за борба срещу офлайн и онлайн расизма и дискриминацията в секторите на културата, образованието, медиите и спорта. Те ще призоват държавите от ЕС да предприемат действия за справяне със структурните корени на расизма и дискриминацията.
В областта на образованието се предлага учебните програми да бъдат преразгледани, за да осигурят такъв подход към европейската история, който да допринесе за изкореняване на стереотипите, водещи до дискриминация. Според евродепутатите историята на европейските расови и етнически общности трябва да бъде включена в съответните изследвания, а в ключовите образователни материали да присъстват автори, историци, учени, художници и други фигури от различен расов и етнически произход.
Евродепутатите настояват за премахване на расовата и етническата сегрегация, която все още съществува в училищата в някои страни от ЕС, и призовават преподавателският персонал от расови и етнически малцинствени групи да има равен достъп до преподавателска работа.
В областта на културата финансирането от ЕС трябва да бъде насочено към инициативи за насърчаване на по-разнообразен творчески сектор. Евродепутатите смятат, че държавите членки трябва да въведат програми за учене през целия живот за държавни служители и държавните органи за сигурност, за да премахнат расисткото и ксенофобското поведение.
Евродепутатите призовават медиите да спрат да разпространяват стигматизиращи разкази, които дехуманизират членовете на определени етнически или расови групи, напр. непропорционално обхващащи престъпленията, извършени от мигранти. Те също така призовават за програми, които имат за цел да разширят познанията на журналисти и редактори за разнообразието и приобщаването.
Националните аудиовизуални регулатори трябва да имат правомощието да санкционират програми, които насърчават расистко съдържание, предлагат евродепутатите. Те също така искат да спрат финансирането от ЕС и държавата за медии, които насърчават речта на омразата и ксенофобията.
В областта на спорта членовете на ЕП искат Комисията по култура и образование да разработи препоръки за борба с расизма на местно, регионално, национално и европейско ниво и да насърчи приобщаването и уважението. Те също така призовават държавите членки и спортните федерации да приемат мерки в подкрепа на жертвите на престъпления от омраза в спорта.
„Заехме ясна позиция за справяне със структурния характер и корените на расизма. Нашето поведение се формира от образованието, което получаваме, културата, на която се радваме, информацията, която консумираме, както и от ценностите, които спортът ни предава. Трябва да използваме тяхната сила, за да преследваме ценнос-
тите на ЕС за толерантност, справедливост и солидарност, и да се ангажираме с активен антирасизъм“, коментира френският евродепутат и докладчик Салима Йенбу.

Your Image Description

Свързани статии:

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки ЕС набира 7,5 млрд. евро за ваксина и лечение на COVID Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Диалогът продължава

Next article

Финансират 50 компании, ръководени от жени

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Финансират 50 компании, ръководени от жени

В ход е дигиталното обучение

Над 46 000 на матури през май

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Има ли друга алтернатѝва

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"