Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2023 Брой 2, 2023

МОН ще подкрепя директорите за STEM средата

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
12/01/2023
in Брой 2, 2023
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

„На първо място, трябва подробно да обясним на директорите, че участието в процедурите за изграждане на STEM центрове по Националния план за възстановяване и устойчивост не е нещо страшно – напротив, те трябва да бъдат насърчени и да бъдат обучени как сами, без участието на външни консултанти, биха могли да се справят. Включително и чрез изграждане на колективи от директори, които да споделят помежду си знания и опит.“ Това заяви министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия относно изпълнението на процедура „STEM центрове и иновации в образованието“ по Националния план за възстановяване и устойчивост и политиката за разширяване на приема и обучението по ИТ.
„Нашата идея е директорите свободно да могат да преценят, без всякакво влияние от търговски дружества, за това какво е необходимо за учебния процес в конкретното училище и за постигането на резултати“, отбеляза още министърът. По думите му общата цел на процедурата е повишаване на дигиталната грамотност и мотивацията за учене. А децата да придобият умения в дисциплини и области, свързани с природни и инженерни науки, роботика, ИТ, заедно с познания в сферата на изкуствата.
„С допълващата подкрепа по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. ще бъде разширен този комбиниран метод за преподаване, като целта ще бъде повишаване квалификацията на педагогическите специалисти чрез усъвършенстване на дигиталните им умения и на уменията им за иновативно преподаване. Защото всъщност цялото това оборудване ще има смисъл, ако е свързано с учебното съдържание и допринесе за по-добри резултати от обучението“, отбеляза още министър Пенов.
Той информира, че по време на общественото обсъждане на Концепцията за изграждане на училищна STEM среда са получени 45 предложения и становища, които вече са обобщени. Вече се работи и по подготовката на насоки за участие в процедурата, като вероятно кандидатстване по нея ще започне към края на първото тримесечие на 2023 г.
„Държа да отбележа, че и в проекта за насоки и за концепция бе подчертано, че става дума за минимални технически изисквания, тоест ние не ограничаваме директорите в избора. Относно специфично оборудване за някои гимназии, което попада извън полето на петте направления на STEM, то също ще бъде допустимо за финансиране. Колкото до друга тема в становищата – за изискванията за закупуване на конкретен софтуер, държа да кажа, че това е премахнато от насоките за кандидатстване“, заяви зам.-министър Надя Младенова. Тя информира още, че Националният STEM център е получил акредитация за координатор по проект по програма „Еразъм+“, по който български учители и ученици ще могат да се обучават допълнително във водещи в STEM обучението европейски държави.
Министър Пенов коментира, че темата за обучението по ИТ присъства като част от по-голямата тема за осъвременяването на учебните програми. „Има работна група, която обсъжда учебните програми по ИТ в гимназиален етап. Там може би се нуждаем от изцяло нов подход в създаването им и разполагането като часове, предвид бързото им развитие в практиката“, отбеляза той.

Your Image Description

Свързани статии:

Повече чужденци учат висше у нас Програмисти на роботи ще обучават във Велико Търново Няма кадри за индустрията В Пловдив се търсят авиационни техници

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

В Пловдив се търсят авиационни техници

Next article

Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Next article
Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Здравейте! Аз съм Маргаритка!

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.