"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 32, 2023

Ускоряват обмена на информация по Механизма за обхват

Над 50 000 деца са върнати и задържани в образователната система за последните шест години

Диляна Кочева от Диляна Кочева
09-08-2023
in Брой 32, 2023
A A

За последните 6 години над 50 000 деца са върнати и задържани в образователната система чрез Механизма за обхват. Това заяви премиерът акад. Николай Денков след заседанието на Координационното звено по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

„Това е една от най-благородните задачи, с които трябва да се занимава едно правителство. И в същото време е една от най-неблагодарните – каза премиерът. – Всички трябва да си дадем сметка колко важно е това, и да вложим душа, сърце, усилия, за да може тези деца да бъдат в училище.“ Според премиера може да се промени постановлението, с което се регламентират дейностите по Механизма за обхват и да се прецизират някои срокове.

По време на заседанието проф. Цоков представя предстоящите действия, които трябва да бъдат изпълнени, за да може този механизъм да работи максимално ефективно, каза още премиерът Денков. Тъй като задачата е много трудна, е необходима координация между Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, МВР, Агенцията за социално подпомагане, Сдружението на общините. Те трябва да кажат какво е необходимо да се сформира като екипи и как тези екипи да работят заедно. Трябва да се направи и график, за да може бързо да бъде получена информация кои деца подлежат на задължително образование. Липсата на мотивация е главната причина, поради която децата от уязвими групи са застрашени от отпадане от образователната система, подчерта премиерът.

Това, което се случва през последните шест години в рамките на Механизма за обхват, е нагледна илюстрация как институциите могат да работят заедно, и то успешно, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Близо с 40% е намалял делът на отпадналите ученици през тези години. В резултат на екипната работа всяка година около 9000 деца и ученици трайно остават в системата и това е едно бъдеще за тях. На срещата с областните управители и експерти от различни институции част от присъстващите дават предложения както за оптимизиране на дейностите, така и за подоб­ряване на екипната работа.

„Тук цифрата също е внушителна – 1223 екипа за обхват с представители на различни институции, които работят за определена кауза – бъдещето на нашите деца. Наред с това трябва да кажем, че в тези екипи работят над 18 600 души“, заяви министър Цоков. Той подчерта ролята на медиаторите, на социалните работници, на помощниците на учителите, които от тази година благодарение на приетата наредба за финансиране на образователните институции вече имат устойчиво финансиране и стават част от педагогическите екипи в отделни детски градини и училища. Това дава възможност да се оптимизира работата в началото на предстоящата учебна година. От МВР и ГРАО са уверили министъра на образованието и науката, че един месец по-рано може да получат актуалните данни за подлежащите на задължително образование и за децата в риск от отпадане. Търсят се начини да бъдат мотивирани семействата и общността повече деца да се върнат и да останат в училище.

„Това е много важен национален приоритет, защото именно по този начин ще дадем възможност за по-устойчиво развитие на обществото и за повишаване качеството на образованието – подчерта министър Цоков. – Благодаря на акад. Денков, че споделя възможността да се обвърже Механизмът за обхват с по-доброто качество на образованието и процента принадена стойност във всяко училище. Така че училищата, които задържат постоянно децата в риск от отпадане и от уязвими групи, да получават и по-добро финансиране на базата на това, че качествено са изпълнили определени дейности и са върнали децата в клас. Защото образованието е бъдещето.“

Your Image Description

Свързани статии:

Удължават Програмата за детски градини и училища Над 150 млн. лв. за ремонт на училищни общежития 25 млн. лв. за изкуства и спорт в училищата МОН поиска още средства в Бюджет 2024

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН в диалог с родителите за по-сигурни класни стаи

Next article

Открий таланта

Next article
Вестник "Аз-буки"

Открий таланта

България е лидер в региона по технологични решения в образованието

България е лидер в региона по технологични решения в образованието

15% ръст на учителската заплата

15% ръст на учителската заплата

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"