"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 51-52, 21.12.2023 г.

Да поговорим на испански

В столичното 157. ГИЧЕ „Сесар Вайехо“ привличат преподаватели, носители на езика, и една от тях е Ана-Мария Ермосо

Зина Соколова от Zina Sokolova
21-12-2023
in Брой 51-52, 21.12.2023 г.
A A
Изключително позитивна и сърдечна, Ана-Мария бързо печели своите нови ученици

Ана-Мария Ермосо е в България от два месеца. Работи в 157. гимназия с изучаване на чужд език „Сесар Вайехо“, известна като Втора испанска. Пристига у нас по споразумение между испанското и българското министерство на образованието. Може да избира къде да отиде, между градове в Централна Европа, дори в Русия или Китай. Но първата възможност, която ѝ се предоставя, са България и Румъния. С вярата, че хората в тези географски ширини са по-близки по манталитет до испанците, тя решава да дойде в София. Подчертава, че за нея е много важно да живее в приятелски настроена среда. Така попада у нас.
Израснала е в малко градче само с 6000 жители, което не е много известно като някои други райони в Испания. То се намира в автономната област Естремадура в югозападната част на страната, близо до Португалия. Там завършва начално училище и гимназия.

„Винаги съм обичала да ходя на училище. Бях много добра ученичка. Харесваше ми да получавам отлични оценки, бях много отговорна. И винаги се опитвах да дам всичко най-добро от себе си – признава Ана-Мария. –
Усещах, че преподаването, това да се потопя изцяло в атмосферата на образователната система, ще бъде моят живот.

И знаех това от съвсем малка. От тригодишна искам да стана учителка. Нямам братя или сестри, но имах по-малки от мен братовчеди, деца на съседи. Обичах да ги подреждам, казвах им кой къде да седне, и им обявявах, че аз съм учителката, а те – мои ученици.“
Страстта на Ана-Мария са чуждите езици. Желанието ѝ да пътува много, да трупа впечатления, разпалва тази страст още повече. Интересно ѝ е да се среща с хора от други етноси и култури. Подобни контакти винаги са я обогатявали. Те ѝ дават възможност да открие и други перспективи. Помагат ѝ да израства като човек, като личност и добър професионалист.

След като завършва „Английс­ка филология“ в университета, специализира и други езици – немски, как да преподава испански на чужденци, преподава на френски, който е изучавала много години.
Испанското министерство на образоването има специални програми за задгранични пътувания. Още като студентка е пътувала през лятната ваканция до Франция, до Дъблин. Пътува и до Обединеното кралство като помощник при изучаването на чужд език за усвояване на говорни умения.

„В Англия не можеш да работиш, ако нямаш опит – уточнява Ана-Мария. – И това беше възможност да започна отнякъде, после може да се явя на интервю, ако искам да удължа престоя си в страната.“
Учителската ѝ кариера започва в Обединеното кралство, тъй като по това време икономичес­ката ситуация в Испания не е много добра. След 4 години на Острова се връща в родината си, където полага национален изпит – в България няма подобна система. Той е много труден, на него се явяват много кандидати. Но който го изкара, получава правото да бъде учител завинаги. Затова подготовката за този изпит трябва да е на много високо ниво. Ана-Мария в този период работи и учи едновременно. През лятото на 2021 г. изкарва теста и вече има постоянно място в системата на образованието в Испания. Изпитът се провежда на всеки две години – като е различен за начални учители и за преподавателите в гимназиален етап.
„Има и още нещо много позитивно – подчертава Ана-Мария. – Испанското министерство на образованието дава правото на тези, които сме изкарали изпита, 6 години да пътуваме в чужбина, да се учим от опита на другите, да трупаме впечатления. И после да пренесем всичко това в испанското училище.

През това време работното ни място се пази. Това много ми харесва. При желание този срок от 6 години може да се удължи. Но тогава ви казват, че като се върнете, може да не отидете в училището, което сте си избрали първоначално, а в това, в което ви посочат.“
Подборът на учителите се извършва, на първо място, от Министерството на образованието на Испания поради големия брой кандидати за тези позиции. След това се избира по-малък брой кандидати, които най-добре отговарят на критериите и изискванията на българските училища. Окончателното решение обаче е на конкретното училище. Така Ана-Мария попада в столичното 157. СУ.
Според нея в България децата са много възпитани. Връстниците им в Испания ползват повече телефоните си в час, за да си пишат с някого. „Тук, като им кажа, че ще извикам родителите или че ще им напиша забележка, те реагират“, смее се младата учителка. Тя с възторг говори за българските си колеги, учители по испански, за които казва, че са абсолютни професионалисти.

„Харесва ми тук. Учениците ми са тийнейджъри, но вече имам опит да работя с такива деца, от Испания и Англия. Те много си приличат, харесват едни и същи неща, имат едни и същи навици. Но винаги подчертавам, че работим с хора, не с тийнейджъри – уточнява Ана-Мария. – Учениците ми казват: ние сме в трудна възраст. Това е посланието, което стига до тях. Но за мен това не е трудна възраст. Това е възраст за промени, открития, изграждане на идентичност. Опитвам се да им предам позитивно послание, каквото не са чували, и те го оценяват. В самото начало започнах от нулата. Ако стоя още една година тук, вече ще познавам учениците, както и те мен и всичко ще върви много по-гладко.
Идвам от чужбина, говоря им на испански и английски, но съвсем друго ще е, когато някой общува с тях на родния им език. Най-важ­ното е да се създадат такива връзки от самото начало.

Когато те познават, всичко върви по-гладко. Хората имат нужда от връзки помежду си.“
Смята себе си за късметлийка, защото обича професията си. Опитва се да вдъхнови и учениците си, да изгради връзка с тях. Децата я приемат с радост. Прилага активна методика в часовете – хвърля топка на учениците си, за да ги поддържа активни, концентрирани и да ги насърчава да говорят на испански колкото е възможно повече. Тя е приятно изненадана, че учениците обичат испанската култура, музика, актьори, познават ги. За тях младата им учителка е представител на тази култура. Забавляват се, когато тя произнася имената им по странен начин. Обръщат се към нея със „сеньора“, говорят ѝ на испански и това е много важно, за да се разбират взаимно.
У нас ѝ допада храната, както и климатът – тук е много слънчево за разлика от Великобритания. Радва се, че ще се докосне до нашата култура. София ѝ харесва много, защото не е прекалено голяма – животът в мегаполиса не я привлича. Намира хората тук за приятелски настроени и винаги когато е искала някаква помощ, са се отзовавали. „От два месеца съм тук и вече имам мрежа от хора, готови да ми помогнат – подчертава Ана-Мария. – Хората правят местата, не обратното.“

Your Image Description

Свързани статии:

Училищни истории с Кристиана Чешмеджиева Проф. Красимир Петков е новият ректор на НСА INSAIT отпуска стипендия на треньор по математика Проф. Николай Марин е новият ректор на ЮЗУ

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Verba Magistri

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Възпитаник на Шуменския университет със световно признание

Next article

Прочут народен певец ръководи бургаско училище

Next article
Прочут народен певец ръководи бургаско училище

Прочут народен певец ръководи бургаско училище

Ако родителите реагират бързо, решения се намират

Ако родителите реагират бързо, решения се намират

Където всеки учи да може всичко по свой начин

Където всеки учи да може всичко по свой начин

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"