"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023

Интегрирана подкрепа за децата със специални потребности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-11-2023
in Новини 2023
A A

Споразумение за сътрудничество между Министерството на образованието и науката, Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването при предоставянето на подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности и с хронични заболявания подписаха тримата ресорни министри проф. Галин Цоков, д-р Иванка Шалапатова и проф. Христо Хинков. Документът ще осигури координацията и взаимодействието между експертите от регионалните центрове за подкрепа на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“ при оценяването на индивидуалните потребности на децата и изпълнението на комплексни образователни, здравни и социални мерки с цел гарантиране на цялостна и качествена подкрепа.

В резултат на споразумението над 24 000 деца и ученици със специални образователни потребности ще могат да получат интегрирана подкрепа, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той подчерта, че качественото образование поставя на първо място благосъстоянието на децата и учениците, за осигуряването, на което е ключова холистичната подкрепа от образователните, здравните и социалните институции. По думите му споразумението е свързано с инструмент, разработен по проект на МОН „Подкрепа за приобщаващо образование“ по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, в рамките на който е създадена Карта на функционална оценка на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания. Тя ще позволи специалистите да открият навреме проблемите пред развитието на децата и да съобразят процеса на обучение и възпитание с тях, както и да осигурят на децата най-подходящата допълнителна подкрепа за личностно развитие, съобразена с потребностите им.

„Грижата за деца със специални образователни потребности и затруднения в развитието е изключително важна. Необходимо е да продължаваме да развиваме не само практиките си и формите на подкрепа към тези деца и техните семейства, но и да подобряваме сътрудничеството между трите най-важни системи за човешкото благосъстояние – системата здравната грижа, образованието и социалната подкрепа и закрила“, каза министър Шалапатова. Тя посочи, че проектът на бюджета за 2024 г. предвижда увеличение на средствата за социални интегрирани услуги с 26,5%. „Анализът ни показва, че през следващата година трябва да се разкрият услуги в 27 общини услуги за деца със специални потребности“, добави министър Шалапатова.

С подписването на споразумението между трите министерства се въвежда междусекторен подход при прилагане на Картата за функционална оценка на ниво 28 области от страна на обучените специалисти от регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“. На основата на това споразумение регионалните структури на трите министерства ще си взаимодействат при функционалното оценяване на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания.

Министър Христо Хинков обърна внимание, че според определението на Световната здравна организация здравето не е само отсъствие на болест, а цялостно социално, физическо и психическо благополучие на индивида, което се постига единствено чрез съвместни усилия на институции, специализирани в различни области. Той изрази увереност, че споразумението между МТСП, МОН и МЗ ще даде своя принос в тази посока чрез разработването на програми за компексни действия на техните структури.

Your Image Description

Свързани статии:

Снимка на министър Галин ЦоковПриветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първия учебен ден Над 17 000 педагози на обучение за „Дигитална раница“ Два родни региона с най-малко висшисти в ЕС Над 12 000 ученици се обучават на ГИС системи в българските училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Как да променим педагозите и образованието на XXI век

Next article

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Next article

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX

Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"