"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023

Над 330 000 деца с подкрепа за равен достъп до образование и умения

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
17-11-2023
in Новини 2023
A A

Над 330 000 деца и ученици са подкрепени по проектите на МОН за равен достъп до образование и формиране на умения, съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на форум в Пловдив, по време на който бяха отчетени резултатите от работата по последния програмен период на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, предаде МОН.

Общо 169 000 ученици, учители, родители и медиатори са получили подкрепа по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. Техническите устройства, раздадени на училищата по време на ковид пандемията се използват и днес – в часовете на информационни технологии и компютърно моделиране, за подготовка на дипломни проекти, както и при дълго отсъствие на ученик от училище по здравословни причини. Благодарение на допълнителни обучения по различни предмети много ученици успяват да постигнат добри резултати на националните външни оценявания и държавните зрелостни изпити. Как да работят с образователни платформи се обучават и родители, и медиатори.

Проф. Цоков подчерта, че грижата за образованието на децата в детските градини, както и на тези със специални образователни потребности, също са сред важните приоритети на МОН. Именно към тях бяха насочени проектите за приобщаващо образование в предучилищното и училищното образование, благодарение на които 84 000 деца от уязвими групи и живеещи в бедност са подпомогнати с обучения, финансови облекчения и психологическа подкрепа, за да се адаптират и интегрират в детската градина. Достъп до образование получават 12 000 деца и ученици със специални образователни потребности, хронични заболявания и с изявени дарби.

Училищата с паралелки за професионална подготовка, въвели дуална система, получава финансиране за оборудване, работно облекло или учебни помагала, а 11 000 гимназисти – възможност за работа по проект „Подкрепа за дуалната система на обучение“. Други 14 000 ученици усвояват тънкостите на различни професии по време на стажове в реална работна среда във фирми и предприятия в цялата страна в рамките на проекта „Ученически практики 2“, а над 44 000 – по „Студентски практики 2“. Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали своя стаж.

Министър Цоков бе категоричен, че постигнатото ще бъде надградено. Една от реформите в тази посока е за промяна на учебното съдържание и на неговото структуриране така, че учениците да формират умения и компетентности, а не само да възпроизвеждат знание. Предвидени са и законодателни промени в Закона за професионалното образование и обучение, а именно – разработване на нов Списък на професиите за професионално образование и обучение и нови Държавни образователни стандарти за квалификация по професии.

Във форума участваха още заместник-министрите на образованието и науката Наталия Митева и Мариета Георгиева, кметът на Пловдив Костадин Димитров, Иван Попов, зам.-изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Програма за образование“, началници на регионални управления на образованието, директори на училища, ученици, работодатели. Гост бе и областният управител на Пловдив – Илия Зюмбилев.

Your Image Description

Свързани статии:

Япония търси български ИТ и ядрени специалисти Средищните училища намаляват От училището към успешната кариера МОН с акцент върху медийната грамотност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още 32,5 млн. лв. за модернизация на професионални гимназии

Next article

Реновират Гимназията по електроника и електротехника в Пловдив

Next article
Реновират Гимназията по електроника  и електротехника в Пловдив

Реновират Гимназията по електроника и електротехника в Пловдив

Над 15 000 книги за училищни библиотеки

Над 15 000 книги за училищни библиотеки

Български учен с приза „Густав Херц

Български учен с приза „Густав Херц

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"