"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

22 университета подготвят бъдещи учители чрез иновативни образователни технологии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-06-2024
in Новини 2024
A A
Проф. Галин Цоков откри новата зала за интерактивно обучение в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Снимка – Пресцентър на МОН

Над 650 000 лв. инвестира Министерството на образованието и науката в създаването на интерактивни зали към центровете по иновативни образователни технологии във всички 22 държавни висши училища, които подготвят бъдещи учители.

Това съобщи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на новата зала за интерактивно обучение в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, съобщава пресцентърът на МОН.

Създаването на университетски центрове за иновативни образователни технологии и оборудването на зали с интерактивни презентационни системи за обучение по ИКТ базирани иновативни образователни технологии към тях се финансира по Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“.

„С програмата на МОН и оборудването на тези зали се надяваме да насърчим тези центрове да създадат и новата парадигма за образованието на бъдещето и тук да подготвят учители, които са готови да отговорят на предизвикателствата и интересите на новите поколения“, подчерта проф. Цоков. По думите му, в тези центрове вече са

създадени редица иновации и те са доказали своята ефикасност.

Общият бюджет на Националната програма е 2 млн. лв. В много от центровете вече се провеждат семинари и обучения по приоритетни теми в областта на педагогиката, съвременните технологии и приложението на изкуствения интелект. До момента са обучени над 1000 преподаватели, като в редица висши училища процентът им е между 75 и 100%. По Програмата е създадена и се поддържа и виртуална библиотека, в която са налични общодостъпни ресурси по компетентностен подход и иновативни образователни технологии, в т.ч. два наръчника, видеолекции и презентации.

Министърът припомни, че предстои началото и на нов проект на МОН, по който дуалното обучение ще бъде въведено и във висшето образование.

„Това е направление, в което педагогическите факултети могат да допринесат много, защото от десетилетия в тях се разгръща именно обучение чрез практика“, посочи той.

Your Image Description

Свързани статии:

Създават Национален център за позитивно образование МОН и Съветът на ректорите обсъждат промяна на финансирането на висшето образование Министър Галин Цоков: Приобщаващото образование е водеща политика в българското училище Министър Галин Цоков: Дуалното обучение влиза във висшите училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежависши училищаМОНUniversity of Plovdiv “Paisii Hilendarski”проф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Училище на края на града

Next article

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII

Next article

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII

Над 50 000 десетокласници се явиха на НВО по математика

Над 50 000 десетокласници се явиха на НВО по математика

Четири родни университета в Impact Rankings 2024

Четири родни университета в Impact Rankings 2024

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"