"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 36, 05 – 11.09.2024 г.

2/3 от кандидатите за директори са допуснати до втория етап от конкурсите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-09-2024
in Брой 36, 05 – 11.09.2024 г.
A A

569 кандидати за директори на общински и държавни училища са се явили на писмената част на изпита.

379 от тях, или близо 67%, са преминали теста успешно и продължават към устни събеседвания,

които ще започнат на 10 септември. Това сочат обобщените данни за цялата страна, след като вчера се проведе писмената част на изпита за кандидатите за ръководители на образователни институции, съобщават от пресцентъра на МОН.

190 от явилите се на теста няма да бъдат допуснати до втория етап, защото са получили резултат по-малко от 30 точки.

Съгласно правилата в първия етап кандидатите решават тест, генериран в МОН в деня на изпита. Той е единен за цялата страна и съдържа 50 въпроса. За всеки от тях има три варианта за отговори, от които само един е верен и носи една точка.

На следващия етап всеки от кандидатите трябва да представи концепция за развитие на съответната образователна институция. Заедно с нея по време на изпита ще трябва да реши и два конкретни казуса. За да се избегне субективният елемент, в МОН са разработени казуси, които ще бъдат предоставени на регионалните управления на образованието.

В началото на юли Министерството на образованието и науката обяви конкурси за 481 места за директори на общински и държавни училища, припомнят от там. За вакантните позиции са подадени общо 776 заявления за 397 общински и държавни образователни институции.

До теста от тях са допуснати 583 кандидати. 14 обаче не са се явили.

След писмения изпит за 87 образователни институции няма да бъде избран директор поради отпадане на кандидатите, посочват още от МОН.

По новите правила изборът на директори е ориентиран не просто към намирането на администратори, а към търсене на образователни лидери, които биха допринесли за промяната в българското образование. Новият тип конкурси измерват и умения за прилагане на нормативната уредба според спецификата на училището, индивидуалните потребности на учениците и работата с общността в съответното селище или квартал.

Всеки от конкурсите е видеозаснеман, за да се гарантира публичност.

По новите правила, които МОН прие по инициатива на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, вече са избрани и назначени 200 ръководители на образователни институции, припомнят от МОН.

По оценка на МОН от края на 2023 г. около 600 училища бяха с временно изпълняващ длъжността ръководител или такъв, навършил години за пенсия. По тази причина поетапно се пристъпва към избор на титуляри за тези институции.

Your Image Description

Свързани статии:

415 кандидати в конкурсите за училищни директори 200 училища с новоназначени директори Министър Галин Цоков разговаря с новоизбрани директори Нови 481 конкурса за директори

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags директориконкурсиМОНРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Безплатните учебници навреме в клас

Next article

Публикувани са резултатите от държавните зрелостни изпити през август

Next article
Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

Публикувани са резултатите от държавните зрелостни изпити през август

Тийнейджъри четат приказки в бургаски детски градини

Тийнейджъри четат приказки в бургаски детски градини

Нов учебен предмет в Кюстендил – „Аз обичам моя роден град“

Нов учебен предмет в Кюстендил – „Аз обичам моя роден град“

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"