"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 4, 25 - 31.02.2024 г.

Педагози и медиатори на обучение в Норвегия

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-01-2024
in Брой 4, 25 - 31.02.2024 г.
A A

Директори на детски градини, учители и образователни медиатори от 11 български общини бяха на обучителна визита в Норвегия, съобщава пресцентърът на МОН.

Те придобиха нови компетентности за включване и трайно приобщаване на деца от уязвими групи в образователния процес, както и за запазване на културната им идентичност като представители на различни етноси. Участниците се запознаха и с методи за изграждане на безопасна и приобщаваща образователна среда.

Акцент в обучението е поставен върху интеркултурното образование, подкрепата на медиаторите в целия процес по приобщаване на децата, както и на работата със семействата и участието на родителите. Участниците усвоиха знания за изграждане на цялостен училищен подход за демократично образование. Те бяха запознати с Рамката на компетенциите за демократична култура на Съвета на Европа и с придобиването на нови методи и похвати за интегрирането ѝ във всекидневната си работа.

Българската група е ръководена от зам.-министъра на образованието и науката д-р Емилия Лазарова. Визитата е по проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, който се реализира от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ) в партньорство със Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Европейския Вергеланд център (EWC) в Осло. Той се финансира по Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“ на Финансовия механизъм на ЕИП 2014 – 2021 г.

Обучението се проведе в Европейския Вергеланд център

Директорите, медиаторите и учителите посетиха местни детски градини и на терен се запознаха с работата с деца от имигрантски семейства от различни националности. Разгледаха разнообразни форми и технологии за усвояването на норвежкия език от децата, за които той не е майчин.

Участниците посетиха и Ромския културен и ресурсен център за ромската култура и история – „Романо кхер“. Те усвоиха практики за осигуряване на равен достъп до образование на деца и ученици от уязвими групи и за осигуряване на допълнителна подкрепа за личностно развитие.

Включилите се учители, медиатори и директори са представители на Столична община, Пловдив, Бургас, Кюстендил, Перник, Самоков, Лом, Бойчиновци, Мъглиж, Николаево и Стамболийски. Те бяха приветствани от извънредния и пълномощен посланик на Република България в Норвегия Десислава Иванова и от изпълнителния директор на Европейския Вергеланд център Ана Перона. В професионалното обучение се включиха още д-р Лало Каменов – ръководител на Проекта, и Грета Ганчева – директор на дирекция „Приобщаващо образование“.

Your Image Description

Свързани статии:

Подкрепа за педагози относно деца в риск Студентите плащат за обучение средно по 1010 лв. МОН подкрепя висшите училища да привличат чуждестранни студенти Още 30 учители на обучение в ЦЕРН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags медиаториНорвегияОбучениеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Кой уши байряка, кой му тури знака

Next article

Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Next article
Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Да откриеш първи сигнали за шизофрения

Нов разговор за промени във висшето образование

Нов разговор за промени във висшето образование

Да оцелееш при инцидент в морето

Да оцелееш при инцидент в морето

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"