"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 6, 8-14.02.2024 г.

Мисия на ОИСР оцени положително постигнатото в сферата на образованието

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-02-2024
in Брой 6, 8-14.02.2024 г.
A A
Снимка – Пресцентър на МОН

Представители на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) проведоха едноседмична техническа мисия в България с фокус върху политиките на страната ни в областта на образованието и науката. Техническият преглед е част от процеса на присъединяване на България към организацията, съобщава пресцентърът на МОН.

Гостите посетиха училища, детски градини и университети в различни райони на страната.

Проведени бяха срещи с ръководството на Министерството на образованието и науката, както и с експерти от различните дирекции и звена в МОН, на които представителите на ОИСР се запознаха детайлно с осъществяваните от институцията политики. Членовете на техническата мисия се срещнаха и с представители на неправителствения сектор, синдикатите и работодателските организации в системата на образованието.

Те оцениха положително постигнатото от страната ни в областта на образованието и науката като предпоставка за бъдещото присъединяване на България към ОИСР.

Направени бяха и препоръки за надграждане на постигнатото в посока осигуряването на равен достъп до качествено обучение във всички райони на страната, по-голямо ангажиране на родителите, развитие на ученето през целия живот и усъвършенстване на висшето образование според нуждите на икономиката.

„За нас ще са много важни вашите препоръки. Защото те ще бъдат ориентир

как да продължим политиката си за осигуряване на качествено образование“,

посочи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на заключителната среща с представителите на ОИСР.

Той даде пример с проучването PISA, където се отчита голяма разлика между най-високите и най-ниските резултати на българските ученици. „Ако успеем да намалим разликата в посока на по-добрите резултати, ще свършим много много добра работа за България“, посочи проф. Цоков.

На 12 – 13 февруари се очаква на посещение в България да пристигне директорът на дирекция „Образование и умения“ в ОИСР и ръководител на PISA Андреас Шлайхер.

Преди да отпътуват от България, представителите на мисията на ОИСР се насладиха на изпълненията на ученици от столичното 140. СУ „Иван Богоров“, които изучават професия „Танцьор“. Те представиха българския фолклор пред гостите като изиграха „Тракийски танц“, „Неврокопски танц“ и „Пешачката“.

Your Image Description

Свързани статии:

БАН обявява голяма награда за наука Експерти от ОИСР посетиха Софийската математическа гимназия 268 учители и директори получиха почетното отличие „Неофит Рилски“ на МОН Министър Цоков награди учениците с най-добри есета в конкурса „На учителя с любов“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Prof. Galin TsokovДенятОИСР

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

МОН обмисля връщане на учителите методисти

Next article

Снимка на броя: Малчугани се учат да контролират емоциите си

Next article
Снимка на броя: Малчугани се учат да контролират емоциите си

Снимка на броя: Малчугани се учат да контролират емоциите си

Министър Галин Цоков: Влагаме пари в децата на България

Министър Галин Цоков: Влагаме пари в децата на България

Радиото учи как да боравим с гласа си

Радиото учи как да боравим с гласа си

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"