"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Министър Галин Цоков: Приобщаващото образование е водеща политика в българското училище

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-06-2024
in Новини 2024
A A
Снимки – Пресцентър на МОН

„Приобщаващото образование стои в основата на съвременното образование. То е позитивно – грижи се за човешкото, за личностното развитие и за усъвършенстването на всяко едно дете, затова трябва да бъде съобразено с индивидуалните възможности на всяко от тях.“

Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на Националната научна конференция на тема “Актуални предизвикателства и добри практики в приобщаващото образование”, съобщи пресцентърът на МОН.

Събитието се организира от Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ със съдействието на Синдиката на българските учители и Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в Града под тепетата.

Според проф. Цоков

организацията на определени извънкласни дейности помага за по-лесната адаптация на децата.

Независимо от техните индивидуални възможности, в спорта и в изкуството те са заедно. Затова по думите му образователната интеграция на децата от уязвими групи и на тези в риск може да се реализира чрез повече изкуства и спорт в училище.

„На терена, когато постигат успехи, те се чувстват герои. Трябва да се помисли в посока как тези дейности да бъдат въведени по-ефективно в учебните програми“, каза просветният министър.

Проф. Цоков добави, че от месеци в МОН се търсят възможности за преструктуриране на учебните програми така, че да бъдат по-гъвкави – на местно и на училищно ниво да се адаптират спрямо интересите на децата.

„Обмисляме как да не бъдат прекалено усложнени, особено в прогимназията и гимназия, за да се избегне претоварването и демотивацията на учениците в образователния процес“, уточни проф. Цоков.

Министърът отбеляза още, че през последните години

приобщаващото образование е водеща политика в българското училище,

но все още има предизвикателства, които следва да се решат в координация с всички ангажирани в процеса.

„Всяка година се увеличават стандартите, свързани с приобщаващото образование, особено за деца със специални образователни потребности. Тази година по различните стандарти увеличението е около 14%. Увеличават се и децата, които се връщат в образователната система, на базата на Механизма за обхват“, посочи министър Цоков.

По думите му след първия срок за тази учебна година в образователния процес са се завърнали над 13 000 деца и ученици. „В системата работят над 12 000 екипа – учители, социални работници и медиатори, които всекидневно правят обходи и работят с децата за тяхното приобщаване“, добави министърът.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН и студентите с мерки за подобряване на качеството на обучението във висшите училища МОН се превърна в сцена за спектакъл Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици Министър Галин Цоков направи първа копка на нов корпус на Националната природо-математическа гимназия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags МОНнаучна конференцияприобщаващо образованиепроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

3,4 млн.лв. се инвестират в център за високи постижения в ПГ „Хенри Форд“

Next article

Енчо Керязов пред „Аз-буки“: Изключително важно е къде сам си поставяш летвата и какво искаш да постигнеш

Next article
Енчо Керязов пред „Аз-буки“: Изключително важно е къде сам си поставяш летвата и какво искаш да постигнеш

Енчо Керязов пред "Аз-буки": Изключително важно е къде сам си поставяш летвата и какво искаш да постигнеш

Оживелите герои на Каралийчев

Оживелите герои на Каралийчев

С акцент върху професиите

С акцент върху професиите

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"