"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Зам.-министър Емилия Лазарова откри конференция за зелено образование за устойчиво бъдеще

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-11-2024
in Новини 2024
A A
Служебният заместник-министър на образованието и науката д-р Емилия Лазарова откри двудневна научно-практическа конференция на тема "Зелено образование за устойчиво бъдеще"
Снимки Пресцентър на МОН

„Отговорността към опазването на околната среда се възпитава от най-ранна детска възраст.“ Това каза служебният заместник-министър на образованието и науката д-р Емилия Лазарова, която откри двудневна научно-практическа конференция на тема „Зелено образование за устойчиво бъдеще“, съобщава пресцентърът на МОН.

По думите на зам.-министър Лазарова,

всички въпроси и проблеми, свързани с устойчивото развитие и опазването на околната среда, са застъпени в учебните програми и активно присъстват в учебното съдържание във всички класове.

„Освен нови знания учениците се учат на практичност и изграждат умения за опазване на природните ресурси, за рециклиране, учат се на отговорност към себе си и към света“, заяви д-р Лазарова.

„През тази година за първи път организирахме онлайн изследване на уменията на учениците в областта на природните науки. Голяма част от задачите бяха свързани именно с теми като енергия, зелена енергия, парников ефект, озонова дупка и рециклиране“, уточни зам.-министърът.

Зеленото образование активно присъства в дейностите и инициативите на образователните институции в цялата страна. Голяма част от училищата избират да създават STEM среда именно в направление „Зелени технологии и устойчиво развитие“.

„От общо предложените за финансиране 2244 проекта за създаване на STEM кабинет 503 са насочени към зелените технологии.

Това представлява над 22% от общия брой на бъдещите нови пространства“, коментира д-р Лазарова.

Образователните институции получават средства за закупуване на оборудване, като комплекти за обучение по слънчева, механична и термална енергия, както и умни оранжерии и др.

Според заместник-министъра зеленото образование сериозно е залегнало и в иновативните училища.

„През тази учебна година 521 училища са със статут на иновативни, като 167 от тях изпълняват иновация, свързана с екологията“, добави д-р Лазарова.

Част от училищата провеждат и обучения по екологични проблеми в партньорство с бизнеса и редица висши училища. Най-често проектите им са свързани със зелена енергия, устойчиво развитие, кръгова икономика, климат, храни, суровини, иновативна енергия и др.

Д-р Лазарова акцентира, че зеленото образование е заложено и в голяма част от професиите и специалностите от професионалното образование, както и в извънкласните дейности и занимания по интереси на учениците.

Успоредно с това МОН изпълнява и подкрепя различни инициативи и проекти, свързани с екологичното образование и здравословния начин на живот.

Организатори на двудневната конференция са Синдикатът на българските учители – Общински координационен съвет – Пазарджик, Националната група България – Коалиция за образование на климата – Европейска комисия, и Община Пазарджик.

Събитието е насочено към учители, директори, педагогически специалисти и ученици, работещи по проблемите и промените в климата, използването на зелена енергия и изграждането на ключови компетентности в областта на екологичното образование и възпитание.

Your Image Description

Свързани статии:

Зам.-министър Наталия Митева: Подготвяме и най-малките деца в България да усвояват умения за бъдещето Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи Над 133 000 деца и ученици ще бъдат подкрепени по проекти на МОН Зам.-министър Наталия Митева откри X национални дни за учене през целия живот

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денятекологиязам.-министър Емилия Лазаровазелено образованиезнанияоколна средаприродни ресурсиуменияустойчиво развитие

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Зам.-министър Наталия Митева откри X национални дни за учене през целия живот

Next article

Как човек да бъде щастлив и успешен през XXI век

Next article
Как човек да бъде щастлив и успешен през XXI век

Как човек да бъде щастлив и успешен през XXI век

Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри дискусия на тема „Намиране и формиране на кадри за бъдещето на строителството: Изграждане на утрешния свят“

Над 6800 гимназисти изучават строителство и архитектура

УХТ – Пловдив, изпрати 12 пълни отличници от випуск 2024

УХТ – Пловдив, изпрати 12 пълни отличници от випуск 2024

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"