"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Ученици създават софтуер за оценяване на общинска администрация

МОН работи по създаването на позиции, които да отговарят за дигитализацията в школата

Стела Маринова от Стела Маринова
24-10-2024
in Новини 2024
A A
Снимка Аз-буки

Ученици от ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ в Кюстендил разработват софтуер, който да оценява ефективността на служителите в общинската администрация в града. Заданието е по идея на кмета на града инж. Огнян Атанасов, който сподели за сътрудничеството си с училището в рамките на EdTech Innovators Forum 2024.

„Учениците в Природо-математическата гимназия имат дигитални компетентности и програмират, а аз имам нужда от софтуер във фронт-офиса. Гражданите да могат да оценяват моите служители, да кажат дали са доволни от обслужването, какво им липсва, какво трябва да бъде подобрено“, обясни пред „Аз-буки“ инж. Атанасов.

Той решава вместо да търси фирма, да се довери на уменията на учениците, които също разработват софтуери в процеса на обучение. „За тях задачата ще бъде интересна, ще бъдат горди, че трудът им може да се види от всички в общината. Ще бъдат стимулирани да работят“, допълва кметът на Кюстендил. Той предлага идеята на директорката на ПМГ – Жасмина Мицова–Средова, и след разговор с учителя по програмиране тя е приета.

Учениците скоро ще завършат софтуера и в началото на следващата година се очаква да започне да се прилага.

„Чакаме да бъде довършен, ще вземем таблети, да го инсталираме на тях, и ще бъде сложен на фронт-офиса в Общината – посочва инж. Атанасов. – Всеки, който има достъп с администрацията, ще може да отиде до таблета и да даде оценката си за служителя, който го е обслужил.“

Данните от оценяването ще служат за анализ на нивото общинската администрацията. „Ще мога да вземам и мерки спрямо служителите – да има стимул за тези, които работят добре, и да има санкции за тези, които не се отнасят добре с нашите съграждани и гости“, допълва кметът на Кюстендил.

Във форума участва и служебният заместник-министър на образованието и науката Наталия Митева.

„Дигитализацията е във всеки кът на образователната система, във всеки процес, който се случва в нея – от най-ранните години до висшето образование и науката“, посочи тя.

По думите ѝ, това е и една от причините за първи път в управлението на МОН да има и ресор „Дигитализация“.

„Работим по създаването на позиции в училище и цели екипи, които да отговарят за дигитализацията“, каза още Митева. Тя посочи, че преди няколко години е представена подобна програма за технологични заместник-директори, която вече се прилага в някои европейски държави.

„Инициирали сме подобна програма за създаване на ИКТ екипи в училище – минимум по един човек, но по възможност и повече в по-големите образователни институции“, допълни заместник-министърът.

Идеята е да има човек на лидерско ниво в училище, който да отговаря за трансформацията, свързана с дигиталните технологии.

„Започваме да мислим за дигиталните умения като базова грамотност.

В света, в който живеем, няма как да образоваме и възпитаме успешни, можещи и знаещи граждани, без те да имат ключов набор от дигитални умения“, каза още заместник-министърът.

Тя обяви и предстоящ конкурс за EdTech иноватори, който ще се организира съвместно с „ЕдТех България“. „Важно е да поощрим хората в образователната система, преподавалите, лидерите, които работят в няколко направления, свързани с дигиталните умения – зелени технологии и устойчивост, изкуствен интелект и дигитално благополучие“, посочи Митева.

Конкурсът ще се фокусира върху дигиталните умения, използването на изкуствен интелект, зелените технологии и устойчивостта. Ще бъдат отличени учители, директори, ученици, представители на бизнеса и др., като ключово внимание ще бъде отделено и на ученето през целия живот. Ще бъдат оценени иновации, които решават текущи проблеми, които правят промени на системно ниво или които решават генерални проблеми, свързани със слабите звена на системата.

„ЕдТех България“ е образователно-технологичен клъстер, който обединява институции, представители на академичните среди, компании, предприемачи и експерти. „Това са хората, които искат чрез технологии да променят средата“, посочи Албена Спасова, член на УС на „Едтех“.

Your Image Description

Свързани статии:

68% от българските ученици чувстват подкрепа от учителите да мислят творчески Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици Според доклад на ОИСР делът на младите учители в България нараства за 10 години Образованието е част от националната сигурност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags EdTechзам.-министриинж. Огнян АтанасовНаталия МитеваПМГ „Проф. Емануил Иванов“Репортерфорум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Директорът, който се доверява на младите учители

Next article

УниБИТ приема с предимство ученици от столичното 29. СУ

Next article
УниБИТ приема с предимство ученици от столичното 29. СУ

УниБИТ приема с предимство ученици от столичното 29. СУ

Близо 45 000 деветокласници преминаха теста по природни науки

Още 2700 деветокласници преминаха успешно теста по природни науки

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"