"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

За първи път план-приемът за професионалните паралелки в гимназиите може да надхвърли 61%

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-12-2024
in Новини 2024
A A
МОН
Снимка Пресцентър на МОН

За първи път Министерството на образованието и науката предлага толкова висок процент – 61.32%, професионални паралелки в план-приема за гимназии за следващата учебна година. Това стана ясно на Отрасловия съвет по образование, на който бяха представени прогнозните стойности на местата за кандидатстване след VII  клас. Заседанието бе открито от служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщава Пресцентърът на МОН.

За учебната 2020/2021 година предложените професионални паралелки са били 58.50 %, а през следващите процентът варира от 59.3 до 60.5.

Общо 2240 професионални и профилирани паралелки в гимназиите предлага Министерството на образованието и науката в държавния-план прием за 2025/2026 учебна година, като целта е да се отговори на нуждите на пазара на труда.

Предстои предложенията да се обсъждат и по региони.

Училищни екипи в общо 103 образователни институции в страната имаха възможност да създадат собствени системи за управление на качеството на базата на предоставени им различни критерии, индикатори и начини на измерване. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на последното за тази година заседание на Отрасловия съвет по образование.

Училищата, които участват в апробирането на рамката за качество в образованието по Националната програма за квалификация на педагогическите специалисти, са различни по големина и вид – начални, основни, средни, обединени, профилирани и професионални, а това е част от стъпките за изработване на стандарт за качество в системата.

Пред социалните партньори министърът припомни, че МОН започна и международен проект съвместно с Португалия, който ще подобри обучението на най-малките и ще надгради съществуващата Национална рамка за образованието и грижите в ранна детска възраст.

Отрасловият съвет обсъди и проекта на бюджет за образование за 2025 г.

В края на заседанието министър Цоков благодари на социалните партньори за добрата съвместна работа. „Отрасловият съвет е пример за добър социален диалог и когато всички работим в една посока за развитие на българското образование, виждаме положителните резултати“, каза министърът. Той посочи като пример добрите постижения на българските ученици в международното изследване TIMSS, националните външни оценявания и държавните зрелостни изпити.

„Имаме ресурс и качество да бъдем още по-добри следващата година“, каза в заключение министър Галин Цоков.

В заседанието участваха д-р Янка Такева – председател на Синдиката на българските учители, д-р Юлиян Петров – председател на Синдикат „Образование“, Аспарух Томов – председател на Независимия учителски синдикат, и Людмила Атанасова – зам.-председател, Асен Александров и Иванка Харбалиева – съпредседатели на Сдружението на директорите в средното образование, Петя Йосифова от Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, Мария Каменова – председател на Българската асоциация на частните училища, заместник-министрите на образованието и науката д-р Емилия Лазарова, Таня Михайлова и Наталия Митева, Любомир Йосифов –  главен секретар на МОН, Наталия Михалевска – началник на кабинета на министъра, директори на дирекции в МОН.

Your Image Description

Свързани статии:

2. СУ „Акад. Емилиян Станев“ в София ще предлага програмиране на изкуствен интелект Измерването на умения в областта на природните науки за деветокласниците се планира да се проведе на 14 и 15 октомври и ще се осъществи на електронни устройстваПроверката на уменията на деветокласниците по природни науки ще се проведе на 14 и 15 октомври Министър Галин Цоков: Разработваме стандарт за образование и грижи за децата до три години Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Министър Галин ЦоковОтраслов съветплан-приема след VII класпрофесионална паралелка

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.

Next article

Заместник-министър Емилия Лазарова откри благотворителен базар в 107. ОУ „Хан Крум“

Next article
Заместник-министър Емилия Лазарова откри благотворителен базар в 107. ОУ „Хан Крум“

Заместник-министър Емилия Лазарова откри благотворителен базар в 107. ОУ „Хан Крум“

Вестник „Аз-буки“ – брой 51-52/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 51-52/2024 г.

УниБИТ връчи наградите „Ябълка на познанието“

УниБИТ връчи наградите "Ябълка на познанието"

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"