"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област

Северина Димитрова by Северина Димитрова
15-10-2025
in Новини 2025
A A
Снимка Авторът

68 деца са върнати обратно в клас през изминалата учебна година в област Кюстендил. Сред тях има както ученици, записани за първи път в образователна институция, така и деца, които отново са включени в системата след отпадане. Данните бяха отчетени от Регионалното управление на образованието – Кюстендил, по време на заседание на Областния координационен съвет, свикан от заместник-областния управител Георги Джоглев.

В заседанието участва и областният управител инж. Методи Чимев, който подчерта, че най-добри резултати могат да се постигнат само чрез обединени усилия на всички институции. „Само така могат да се предприемат по-ефективни мерки за включването и връщането на децата в образователната система“, заяви инж. Чимев.

Работата по обхващането и задържането на децата в училище се осъществява

чрез Механизма за съвместна работа на институциите – съвместна инициатива между РУО, общините, полицията и социалните служби. На територията на област Кюстендил действат 16 екипа, които от 1 декември 2024 г. досега са извършили 435 физически посещения на адреси.

Открити са 139 деца и ученици, а 296 не са били намерени на посочените адреси. На ниво училища и детски градини също функционират екипи за обхват, които през отчетния период са направили още 510 обхода. През същото време от системата са отпаднали 69 деца и ученици – част от тях са заминали в чужбина, други са навършили 16 години или са отписани по закон.

Най-много отпаднали има в общините Кюстендил и Дупница. Много от децата са с регистрация в България. но реално живеят трайно в чужбина, което изкривява статистиката, уточняват от РУО.

Приоритет за следващия период ще бъде

включването на 4-годишните деца и тези между 5 и 7 години в образователната система. Образователните експерти подчертаха, че превенцията и ранната намеса са ключови за намаляване на отпадането. Акцентът ще бъде поставен върху навременното установяване на статуса на всяко дете и тясното сътрудничество между училища, общини и родители.

В областта се изпълняват и няколко програми, насочени към образователна интеграция и повишаване капацитета на екипите за обхват. Предвидена е и активна работа с родители за насърчаване на разбирането за ползите от образованието.

По време на заседанието областният управител инж. Методи Чимев

акцентира и върху важността на достъпната архитектурна среда

за децата със специални образователни потребности. През учебната 2025/2026 г. ще бъдат подобрени условията в още три учебни заведения – ПГ по облекло и стопанско управление „Св. Иван Рилски“ – Дупница, СЕУ „Св. Паисий Хилендарски“ – Дупница, и Шесто ОУ „Св. Паисий Хилендарски“ – Кюстендил. Те са одобрени по Модул „Създаване на достъпна архитектурна среда“ от Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“.

В момента в област Кюстендил има 23 училища и едва 3 детски градини, осигуряващи свободен достъп за хора с физически увреждания.

„Изграждането на достъпна архитектурна среда не само гарантира равен достъп, но и намалява риска от отпадане на деца със специални потребности от образователната система“, подчертават от РУО.

Your Image Description

Свързани статии:

Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученициИнституциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система Ученици представят бизнес идеи за устойчив туризъм в селските райони С промени в учебните програми освобождават време за учителите и учениците

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денятдостъпна архитектурна средазадържане на учениците в училищеМеханизъм за обхватМеханизъм за съвместна работа на институциитеобразователна интеграцияотпаданеРУО – Кюстендил

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца

Next article

Училището в Хаджидимово с нов STEM център

Next article
Училището в Хаджидимово с нов STEM център

Училището в Хаджидимово с нов STEM център

STEM центровете подобряват образователните резултати

STEM центровете подобряват образователните резултати

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"