"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025 Брой 25, 26.06 - 02.07.2025 г.

Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-06-2025
in Брой 25, 26.06 - 02.07.2025 г., Новини 2025
A A
Снимка Архив „Аз-буки“

Първото атестиране на педагогическите специалисти да бъде отложено с още една година и вместо през следващата учебна годна да се проведе през учебната 2026/2027 г. Това се предлага с публикуваните за обществено обсъждане промени в Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.

Новият срок е свързан с публикуваните през май промени в Закона за предучилищното и училищното образование.

„Отлагането на атестирането с още една година цели избягване на противоречия в нормативната уредба и постигане на последователност и предвидимост в политиките за професионално развитие на педагогическите специалисти с оглед предстоящи законови изменения“, пише в мотивите към публикувания проект.

В тях е заложено атестацията на учителите и директорите да бъде заменена с по-облекчена годишна оценка за тяхната работа, която да има едновременно проследяваща, но и мотивираща и развиваща функция. Оценката ще бъде основание както за професионалното израстване на педагогическите специалисти, така и за налагане на корективни мерки при несправяне със задълженията.

До 1 януари 2027 г. се отлагат и текстове, свързани с кариерното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.

За законопроекта за изменение и допълнение на просветния закон е предложено още основа за кариерно развитие на педагогическите специалисти да бъдат оценяването на труда и учителският стаж, както и придобитата професионално квалификационна степен.

Вече не по-големият брой квалификационни кредити, а по-високата оценка на труда в комбинация с по-високата професионално квалификационна степен ще са основание за по-бързо кариерно развитие на педагогическите специалисти, независимо от учителския стаж.

Предложените промени ще осигурят преходен период, в който да се подготвят необходимите нормативни, административни и методически условия за въвеждане на новия процес на оценяване на труда, пише още в мотивите към проекта.

Предоставя се предвидимост и стабилност в професионалната среда, като се избягва въвеждането на процедура (атестиране), която може да бъде отменена или изменена в краткосрочен план.

Спестяват се ресурс и време за подготовка и провеждане на атестации, които впоследствие може да се окажат несъвместими с новия законов модел на ежегодно оценяване.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 200 директори, заместник-директори, учители и експерти в областта на образованието обменяха във Вършец иновативни практики и идеи за подобряване качеството на учебния процесНад 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес РУО - София-област, отличи заслужили директори, учители и ученици за постиженията им през 2025 г. на церемония в Националния дворец на децатаРУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев разговаря с европейския комисар за стартиращи предприятия, научни изследвания и иновации Екатерина ЗахариеваМинистър Красимир Вълчев разговаря с еврокомисаря Екатерина Захариева В Българската академия на науките се състоя заключителното събитие по Националната научна програма „Опазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“Родни учени с мащабно изследване на заплахите за жизнената среда в България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags атестацияРепортеручители

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Държавата подкрепя 2500 деца с таланти

Next article

Излъчиха царици на буквите

Next article
Излъчиха царици на буквите

Излъчиха царици на буквите

Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"