"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2025

Държавата ще подкрепи университетите с по-високи изисквания към студентите

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев започва срещи с преподаватели във висши училища, учители и директори

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-01-2025
in Новини 2025
A A
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в УНСС
Снимка Пресцентър на УНСС

„Държавата ще подкрепя повече висшите училища, които завишават изискванията към студентите по време на учебния процес“, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия с ръководители на катедри, преподаватели и студенти от Университета за национално и световно стопанство.

Това е първата от серия подобни дискусии, които ще се организират във висшите ни училища и целят да се обсъдят мерки на оперативно ниво за повишаване на качеството и

утвърждаване на имиджа на българските университети.

„Искам заедно да проведем задълбочен разговор за качеството във висшето ни образование“, подчерта още министър Вълчев.

По думите му, изключително важно е да се въведат мерки за завишаване на изискванията към студентите и същевременно за подкрепа на преподавателите.

„Студентите трябва да учат целогодишно, а не само от изпит на изпит“, каза още той.

Министърът акцентира, че системата на висшето образование е единствената, която се финансира на база качеството, като това диференциране ще се увеличи.

„През предходната година за първи път се разпределиха допълнителни средства на база оценка на качеството и това ще е подходът, който ще следваме през следващите години“, подчерта още той.

По време на срещата стана ясно, че се подготвят и промени в програмата за привличане на чуждестранни студенти на МОН.

„Ще променим мерките, които финансираме, за да бъдем много по-видими и активни на пазари, от които можем да привлечем повече чуждестранни студенти“, обясни Вълчев.

По думите му, заедно с университетите ще се обсъдят добри практики за рекламата ни зад граница в тази област.

В началото на срещата ректорът проф. Димитър Димитров благодари, че серията от дискусии с университетските преподаватели започна от УНСС. Той подчерта важността на направените промени за увеличение на заплащането на университетските преподаватели през предходната година.

Проф. Димитров обърна внимание и на нуждата от повече подкрепа към университетите за обновяване на материалната база и продължаване и разширяване на Националната програма на МОН за саниране, ремонт и обзавеждане на студентските общежития.

Междувременно, по време на среща с учители и директори на образователни институции в Кърджали министър Вълчев обяви, че заявената политика възнагражденията на педагогическите специалисти да бъдат

125 процента от средната работна заплата за страната,

ще бъде изпълнявана. „Добрите мотивирани учители са основният фактор за добро образование“, посочи той.

Политиката за заплащане в сектора ще продължи независимо от това, че по думите на министъра, бюджетната ситуация в страната е по-лоша, отколкото преди осем години, когато той за първи път е ръководил Просветното министерство.

Със срещите в Кърджали министър Красимир Вълчев дава началото на обиколката си из страната за разговори с учители и директори.

По думите му, част от приоритетите на Министерството вече са анонсирани, но конкретно усилията са насочени към 4 – 5 конкретни промени, за да се продължат важните за сектора политики.

Политиките са по отношение на това да имаме

добри и подготвени учители,

включително и по отношение на възнагражденията. Да обхващаме и включим ефективно всяко дете в системата, да модернизираме материално-техническата база и приобщаващото образование. „Това са политики, които трябва да продължим“, отбелязва министърът.

Вълчев подчертава и едно голямо предизвикателство – българската образователна система все още е прекалено настроена към даването на знания и не остава време за формирането на умения.

„След IV клас програмите стават много стръмни, учениците и учителите препускат и нямат време за упражнения, затвърждаване на знания и по-задълбочено учене. Особено силно се вижда това при по-трудните предмети като математика, физика“, коментира той.

По думите му, това изисква промяна на учебните програми не само количествено, но и концептуално, като философия.

По отношение на предложенията от синдикатите за въвеждане на оценка за дисциплина, както и на пълна забрана на телефоните в училище, министър Вълчев коментира, че те са забранени в час. Въпросът не е дали да има забрана, а ограничението да се прилага.

„Смея да твърдя, че тази забрана се прилага, но въпросът е частта „санкция“ да се прилага по-добре“, заявява министър Вълчев.

Според него колебанието е дали да има единна забрана, или всяко училище да решава.

Колкото до предлаганата оценка за дисциплина, образователният министър коментира, че по-скоро трябва да се обсъдят мерки за подобряването на дисциплината. Вълчев допълва, че според него трябва да се промени цялата система за санкции, като те да се налагат далеч по-лесно, защото в момента има въздържане от налагането им.

Your Image Description

Свързани статии:

Безплатното висше – заедно с по-високи стипендии и заплати Проф. Роберт Шльогл стана „доктор хонорис кауза“ на Софийския университет Ученици във физкултурен салонИзграждат физкултурен салон на Професионалната гимназия в Дулово Планетариум в СмолянЗа 10 месеца над 2300 деца и ученици са посетили Планетариума в Смолян

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags ДенятКрасимир ВълчевУНСС

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

И шестте гимназии с национално значение запазват статута си

Next article

В 25 училища създават малки изследователски общности

Next article
В 25 училища създават малки изследователски общности

В 25 училища създават малки изследователски общности

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова разговаря с ученици от Смолян и Рудозем за вредата от зависимостите

Зам.-министър Таня Михайлова участва в дискусия срещу наркотиците с ученици от Смолян и Рудозем

Деца

Сурва за здраве

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"