"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

„Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
13-10-2025
in Новини 2025
A A
Снимки LIDL

„Фермата на Lidl“ – образователна градина, която разкрива пътя на храната от полето до чинията и поставя основите на отговорното потребление, бе представена от „Лидл България“ и „Асоциация Родители”.

Новото пространство е изградено до логистичния център на компанията в с. Равно поле и е част от стратегическата ѝ визия за устойчиво бъдеще.

Проектът е насочен към деца и основната му цел е чрез съвременни образователни методи и лично преживяване те да разберат откъде идва храната, защо е важна за здравето, как хранителните ни избори влияят на природата и какво стои зад устойчивите практики в земеделието.

С инициативата „Лидл България“ надгражда своята оперативна дейност, добавяйки значима обществена стойност и давайки пример за новаторски подход в инвестирането в бъдещето на обществото и околната среда.

Образователната градина е на принципа на биодинамичното земеделие и включва градински лехи с различни видове и сортове растения, зона за компостиране, открити и закрити кътове за обучение и игри. Предстои да бъде изградена и оранжерия.

„Фермата на Lidl“ е не просто информационна инициатива – тя е образователна, възпитателна и с изключително голяма обществена значимост. От името на Министерството на образованието и науката благодаря за споделените изследвания и данни за здравословното и осъзнато хранене. Те са ценен принос за усъвършенстването на нашите политики, свързани със здравето и храненето на децата, включително в училищна среда“, заяви Емилия Лазарова – заместник-министър на образованието и науката.

Емилия Лазарова – заместник-министър на образованието и науката
По думите ѝ темата за здравословния начин на живот е в основата на устойчивото развитие и е една от целите на хилядолетието.

Затова МОН подкрепяа вдъхновяващата инициатива.

Главният изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска сподели, че проектът е естествено продължение на усилията на компанията да допринесе за здравето на потребителите и опазването на околната среда, включително чрез трансформация на продуктите от собствената им марка.

„Фермата на Lidl“ е осъществена мечта да дадем на децата вдъхновение, грижа за бъдещето и знание. Ние сме наясно, че образованието е един от ключовете за истинска промяна, затова създадохме кампанията #ХраненеСмисъл, а днес правим следваща амбициозна крачка с визия към бъдещето. „Фермата на Lidl“ е проект без аналог в българския ритейл, който дава на децата преживяване и знания извън стандартния учебен процес“, каза по време на откриването главният изпълнителен директор.

Тя изрази благодарност към партньорите в инициативата – НПО, образователни институции и родители.

„Доказваме, че можем да постигнем много, когато работим заедно“, каза още Драгийска.
Милена Драгийска – главен изпълнителен директор на Лидл България

Образователната градина е създадена на основата на интердисциплинарно сътрудничество и модерен подход в образованието. освен Асоциация „Родители“ партньори на Lidl са Фондация „ЕкоОбщност“ и експертът доц. Десислава Димитрова от Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания при Българската академия на науките.

„Вярваме, че „Фермата на Lidl“ е много повече от образователна градина – тя е новаторски път към знанието, истинско приключение в света на храната. За нас, от Асоциация „Родители“, е вълнуващо да участваме в създаването на този център за учене чрез преживяване, защото тук децата не просто ще научават, а ще разбират със сърцето си. Чрез директен досег с природата те ще имат възможност да осмислят значението на здравословното хранене и устойчивите навици в ежедневието ни. Този мащабен проект е доказателство, че когато работим заедно, можем да дадем на децата си истински качествено и щастливо място за израстване“, сподели Яна Алексиева – изпълнителен директор на Асоциация „Родители“.

„Фермата на Lidl“ отваря врати пилотно тази есен с посещения на служителите на Lidl и ученици от две училища от близки населени места – гр. Елин Пелин и район „Кремиковци“. Чрез мисии и работилници, интерактивно съдържание и практически дейности децата ще се учат да садят, да наблюдават и да берат зеленчуци, ще опознават сезонността на растенията, сложните взаимодействия в екосистемите, значението на съхраненото биоразнообразие и ще откриват как природата връща грижата, която получава. По този начин ще осъзнаят стойността на храната, как тя влияе на нашето здраве и защо устойчивото отношение към околната среда е толкова важно.

От следващата пролет образователният център ще приема безплатно организирани групи ученици от цялата страна.

Първоначалната програма е подготвена за деца от първи до четвърти клас, като предстои да бъде разширена за целия образователен цикъл на учениците. Съдържанието в програмата е съобразено с образователните нужди на съвременните деца, като разработените активности и модули се съотнасят с учебното съдържание, за да надграждат знанията и преживяванията на учениците.

Проектът е част от мащабната информационно-образователна кампания #ХраненеСмисъл, която Lidl стартира през 2024 г. Тя цели да постави темата за осъзнатото хранене – здравословно за хората и устойчиво за планетата, в центъра на общественото внимание и включва национални проучвания, партньорства с експерти и образователни институции, както и дългосрочни активности в полза на здравето и опазване на природата.

Яна Алексиева – изпълнителен директор на Асоциация „Родители“.

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество – цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Действия на компанията в посока здравословно и устойчиво хранене

„Фермата на Lidl“ е част от дългосрочната визия на компанията да създава стойност отвъд магазините си с реална полза за настоящите и следващите поколения. Инициативата е естествено продължение на усилията на Lidl в посока здравословно и устойчиво хранене, които включват цялостна политика за осъзнато хранене, въведена още през 2019 г., както и политика за отговорен детски маркетинг, съобразена с препоръките на Световната здравна организация. От години компанията прилага множество мерки в полза на здравословния и устойчив начин на живот. Веригата работи само с доставчици на плодове и зеленчуци, сертифицирани по GLOBALG.A.P. за добри земеделски практики, проверява продукцията им за над 800 вида остатъци от пестицид. Компанията изцяло премахна механично отделеното месо от колбасите собствена марка и работи целенасочено в посока намаляване на добавена сол и захар в състава на продуктите собствена марка, увеличаване на пълнозърнестите фибри и растителния асортимент, сертифициране на суровините с признати екологични и социално отговорни стандарти и т.н. По този начин клиентите получават богат избор от качествени и достъпни устойчиви продукти.

Лидл България надгражда своите оперативни действия и чрез информационната кампания #ХраненеСмисъл, която стартира през 2024 г.

За партньорите в проекта „Фермата на Lidl“

  • Асоциация „Родители“

Асоциация „Родители“ е неправителствена организация за осъществяване на общественополезна дейност с фокус върху образованието и доброто взаимодействие между училището, детската градина, яслата и родителите. Със своята дейност организацията цели развитие и утвърждаване на идеята за родителството като духовна ценност в обществото и семейството като естествена среда за отглеждане и възпитание на децата.

  • Фондация „ЕкоОбщност“

Фондация „ЕкоОбщност“ е неправителствена организация, която работи от края на 2003 г. в подкрепа на български организации и граждански групи, които се вълнуват от запазване на равновесието между хората и заобикалящата ни среда – градска и природна. Със своята дейност допринася за устойчиво развитие на жизнената среда, като вдъхновява и изгражда пълноценно, отговорно отношение и действия на човека към природата. За осъществяване на мисията си „ЕкоОбщност“ работи с граждански групи и организации, местни общности, младежи, доброволци, социално отговорен бизнес, професионални групи, институции, медии.

Любомира Колчева – директор на Фондация „ЕкоОбщност“

„Фермата на Lidl е място, където знанието оживява, а храната се превръща в преживяване. Децата няма просто да садят и берат зеленчуци – те ще усетят колко труд и грижа са нужни, за да отгледаш дори една краставица, и как тя стига до магазина. Ще разберат, че храната изминава дълъг път от семенцето в земята до чинията на масата у дома. Но най-важното – ще научат колко са важни отговорното отношение и действия на човека към природата, за да живеем добре и в хармония със заобикалящия ни свят“, каза Любомира Колчева – директор на Фондация „ЕкоОбщност”.

 

Your Image Description

Свързани статии:

Изследване на INSAIT в топ конференция за роботика Предложение: Родителите да не връщат еднократната помощ за ученици при 5 неизвинени отсъствия за месец В очакване на Нобеловите награди за 2025 г. Първа среща на българските неделни училища в Австрия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags LidlДенятздравословно и устойчиво храненеобразователна градинаферма„Лидл България“

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Инж. Цветанка Апостолова, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Силната снимка кара зрителя да спре за миг

Next article

Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година

Next article
Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година

Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година

Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите

Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите

Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули

Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"