"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025 Брой 33, 21-27.08.2025 г.

Образователни маршрути за 64 000 ученици

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-08-2025
in Брой 33, 21-27.08.2025 г., Новини 2025
A A
Снимки ОбУ Христо Ботев – с. Долно Дряново

Над 64 000 ученици от I клас до XI клас ще могат да посетят исторически и културни забележителности, музеи, театри, паметници, занаятчийски работилници, екологични производства, исторически комплекси, резервати, обсерватории и други места по процедурата „Образователни маршрути за иновативно учене извън училище“.

Кандидатстването за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ

вече е отворено от Управляващия орган на Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. Проектни предложения могат да се подават до 17,30 часа на 15 октомври чрез информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България – ИСУН.

Размерът на безвъзмездната финансова помощ по настоящата процедура е 52,4 млн. лв. От тях 43 004 138 лв. са от Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+) и 9 395 862 лв. – национално съфинансиране.

Основната цел на процедурата е въвеждане на иновативни подходи в ученето извън училищната среда

и развиване на различни компетентности у учениците за постигане на по-силна мотивация за учене, за по-осмислено и трайно знание.

Предвидените мерки по процедурата са насочени към формиране на нагласи за учене през целия живот and умения за самостоятелно учене чрез участие на учениците в културно-образователни инициативи, програми и проекти, посредством което ще се насърчи четенето и повишаването на грамотността, ще се подкрепи придобиването на ключови компетентности чрез реализиране на междупредметни връзки и чрез екипни проектни дейности.

В дейности по Процедурата могат да участват всички държавни и общински училища на територията на страната,

които желаят и които не участват едновременно в същите дейности по Националната програма на МОН „България – образователни маршрути“ за конкретната година. Приоритетно ще бъдат включвани школа, които не са участвали в дейности по националните програми, приети през 2023 г. и 2024 г.

Учениците се организират в групи, като на всеки 10 деца се определя един ръководител – учител или педагогически специалист. Ученик може да бъде включен само в една група в рамките на Процедурата. В групите не могат да бъдат включвани деца, които са участвали в дейности по приетите през 2023 г. и 2024 г. издания на НП „България – образователни маршрути“. По преценка на училището пътуващите могат да бъдат придружени от медицинско лице.

Всяко училище има възможност да прави своите образователни маршрути,

като избира обекти от утвърдения от МОН списък. Към тях могат да се добавят и други забележителности, така че школото да направи свой туристически „пъзел“ от различни интегрирани познания по различни тематични направления, съобразен със спецификата на учениците, техните интереси, познавателните цели и възможностите.

Обектите, включени в образователните маршрути, са разпределени в 5 тематични направления – „История и археология“, „География и икономика“, „Природни науки и екология“, „Изкуства, архитектура и литература“ и „Етнография, фолклор и занаяти“.

Броят на местата, които ще бъдат посетени, зависи от продължителността на образователната екскурзия.

За 5-дневни образователни маршрути с 4 нощувки трябва да бъдат включени три от посочените образователни направления с не по-малко от 6 обекта. За 4-дневни образователни маршрути с 3 нощувки – минимум 3 от посочените образователни направления с не по-малко от 4 обекта. За 3-дневни образователни маршрути с 2 нощувки – минимум 2 от посочените образователни направления с не по-малко от 3 обекта. За 2-дневни образователни маршрути с 1 нощувка – минимум 1 от посочените образователни направления с не по-малко от 2 обекта.

При посещенията училището може да осигури

обучителна беседа, познавателни материали, презентации, демонстрации и други. Необходимо е местни лица – екскурзоводи, планински водачи, участници в местни клубове и съюзи, читалища, членове на занаятчийски задруги, представители на краеведски дружества, на Българския туристически съюз (БТС), експерти от местни музеи, културни и обществени институции, организации и други, да участват с беседи, презентации, разкази или да подкрепят по друг начин групите от училищата.

Your Image Description

Свързани статии:

В ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в ботевградското село Скравена е открит нов кабинет по история и географияНад 180 училища с нови класни стаи по история и география Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН 38 млн.лв. за училища и детски градини Школи за олимпийски таланти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags археологиягеографияДенятекологияетнографияизкустваисторияключови компетентностиприродни наукиПрограма „Образование“ 2021 – 2027 г.процедура „Образователни маршрути за иновативно учене извън училище“умения за самостоятелно ученефинансиранеформиране на нагласи за учене през целия живот

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

280 образователни институции с нови директори

Next article

Нови правила за изследователско висше училище

Next article
Нови правила за изследователско висше училище

Нови правила за изследователско висше училище

Нови началници на Регионалните управления на образованието в София-град, Перник, Велико Търново и Бургас бяха избрани след проведени конкурси в МОН

Нови началници на четири Регионални управления на образованието

Вестник „Аз-буки“ – брой 33/2025 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 33/2025 г.

Последни публикации

  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2025, Volume 33
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2025, Volume 33
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 6/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"