"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Filosofiya-Philosophy Съдържание на сп. "Философия", 2017 г.

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2017 г.

от
13-12-2017
in Съдържание на сп. "Философия", 2017 г.
A A

ФИЛОСОФИЯ
НАУЧНО СПИСАНИЕ
BULGARIAN JOURNAL OF PHILOSOPHICAL EDUCATION
ГОДИНА XXVI / VOLUME 26, 2017

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 240
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 241 – 352
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 353 – 480

BOOK REVIEWS / НОВИ ЗАГЛАВИЯ
100 – 111: Сборник Философски опити – една впечатляваща академична традиция [The Collection Philosophical Attempts – an Impressive Academic Tradition] / Силвия Кръстева / Silviya Kristeva
222 – 231: Начинание в пределите на чистата метафизика [An Endeavor in the Boundaries of Pure Metaphysics] / Силвия Кръстева / Silviya Kristeva
468 – 470: Наистина, философията, кому е нужна? [Really, Philosophy: Who Needs it?] / Желязко Стоянов / Zhelyazko Stoyanov

CONTEMPORARY PHILOSOPHY / СЪВРЕМЕННА ФИЛОСОФИЯ
9 – 25: The Norwegian Perspective on von Wright’s Theory of Environmental Hysteria / Silviya Serafimova
127 – 134: An Examination of Superluminal Motion / Argun Abrek Canbolat
265 – 276: Social Indeterminacy and Quine’s Indeterminacy Thesis / Samal H. R. Manee

HISTORY OF PHILOSOPHY / ИСТОРИЯ НА ФИЛОСОФИЯТА
247 – 251: Стъпки по пътя към Гастон Башлар [Steps on the Way to Gaston Bachelard] / Поля Търколева / Polya Tarkoleva
252 – 257: Башлар и неговите вълшебства [Bachelard and His Sorceries] / Жан Либи / Jean Libis
258 – 264: Воля за самота [Will to Solitude] / Жан Либи / Jean Libis
359 – 363: Хегел и Байрон. Диалог между „Феноменология на духа“ и мистерията „Каин“ [Hegel and Byron. A Dialogue between “Phenomenology of Spirit” and the Mystery “Cain”] / Деян Пенчев / Deyan Penchev

LOGICAL CHALLENGES / ЛОГИЧЕСКИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
415 – 424: Моделиране на истината в логическото пространство [Truth Modeling in Logical Space] / Силвия Кръстева / Silviya Kristeva

 

METAPHYSICS / МЕТАФИЗИКА
135 – 150: Метакритика над пуризма на разума (1784 г.) [Metacritique on the Purism of Reason (1784)] / Йохан Георг Хаман / Johann Georg Hamann
151 – 160: Prius’ът в Хегеловата онтология [The Prius in Hegel’s Ontology] / Иво Минков / Ivo Minkov
364 – 382: Types of Rationality – Genesis and Overcoming of Alienation (The Contradiction) / Georgi Donev

 

PHILOSOPHY AND RELIGION / ФИЛОСОФИЯ И РЕЛИГИЯ
425 – 437: “God’s elect Nation” Myth: Religious and Secular Dimensions / Nonka Bogomilova
438 – 452: The Russian Orthodox Church: Building a Doctrinal National Identity in the Beginning of the 1990s / Heta Hurskainen

 

PHILOSOPHY OF ARTS / ФИЛОСОФИЯ НА ИЗКУСТВОТО
75 – 79: Документалното кино като поле на взаимното проникване на индивидуалните светове [Documentary as a Field of Interactions in Individual Worlds] / Ирина Китова / Irina Kitova
80 – 85: Как социално ангажираното кино се „превърна“ в арткино [How Socially engaged Cinema “turned into” Art Cinema] / Христо Симеонов / Hristo Simeonov
453 – 464: Красотата и любовта в света на Владимир Соловьов [The Beauty and Love in Vladimir Solovyov’s World] / Добромир Добрев / Dobromir Dobrev
465 – 467: Sherry by Eliane Lima (USA, 24 m. 2017) / M. Kennedy Volcofsky

 

PHILOSOPHY OF EDUCATION / ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
86 – 99: Функции на философията в средното образование в България [Functions of Philosophy in Bulgarian Secondary Education] / Димитър Елчинов, Николета Николова / Dimitar Elchinov, Nikoleta Nikolova
161 – 178: Отново за философския учебен текст – между „даденото“ и „хоризонтите“, и тяхната интерпретация [Again for the Philosophical Educational Text – between the “Predetermined” and the “Horizons”, and their Interpretation] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdzhanova
179 – 190: За принципа на хуманизма в съвременното образование [About the Principle of Humanism in Education] / Николета Михалева / Nikoleta Mihaleva

 

PHILOSOPHICAL ANTHROPOLOGY /
PHILOSOPHICAL ANTHROPOLOGY
56 – 74: Феноменологията на човешкия живот според Арент [The Phenomenology of Human Life according to Arendt] / Луиса Пас Родригес Суарес / Luisa Paz Rodríguez Suárez
277 – 283: Имануел Kант – между философската и педагогическата антропология [Immanuel Kant – between Philosophical and Pedagogical Anthropology] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova

 

POLITICAL PHILOSOPHY / ПОЛИТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
26 – 40: Ксенофобия и мултикултурализъм: накъде ще поеме Европа? [Xenophobia and Multiculturalism: Which Road is Europe going to take?] / Дончо Градев, Александър Маринов / Doncho Gradev, Аleksandar Маrinov
41 – 55: Нетокрацията – новата класа в мрежовото общество [Netocracy – the New Class in the Net Society] / Васил Сивов / Vasil Sivov

 

PHENOMENOLOGY / ФЕНОМЕНОЛОГИЯ
284 – 299: Феномен и схема. Подстъпи към една възможна критическа феноменология [Phenomenon and Scheme. Approachеs to a Possible Critical Phenomenology] / Кристиян Енчев / Kristiyan Enchev
300 – 312: Проблемът за пасивната синтеза у Хусерл [The Problem of Passive Synthesis in Husserl] / Майя Георгиева / Maya Georgieva
313 – 321: Интенционалност и съзнание: опит за разбулване на мистичното преживяване като ординарно неинтенционално съзнание [Intentionality and Consciousness: An Attempt for Revelation of Mystical Experience as Ordinary Unintentional Consciousness] / Петър Димков / Petar Dimkov
322 – 330: Сетивен и свръхсетивен свят в Хегеловата концепция за съзнанието [Sensible and Supersensible World in Hegel’s Conception of Consciousness] /
Иво Минков / Ivo Minkov
383 – 414: Върху обектите на времесъзнанието [On Objects of Time-Consciousness] / Коста Бенчев / Kosta Bentchev

 

PSYCHOLOGY / ПСИХОЛОГИЯ
191 – 204: Български психоаналитични подстъпи към литературното творчество: забравени имена [Bulgarian Psychoanalytical Approaches to Literature: Some Forgotten Names] / Нина Димитрова / Nina Dimitrova
205 – 221: Как да овладеем своя гняв, преди той да ни овладее [How to Control your Anger before it Controls you] / Димитър Богданов / Dimitar Bogdanov
331 – 338: Съвременният човек през погледа на Ерих Фром [Modern Man through the Eyes of Erich Fromm] / Стоил Мавродиев / Stoil Mavrodiev
339 – 344: Лишаването от свобода в границите и отвъд границите на съзнанието [Deprivation of Liberty within and beyond the Limits of Consciousness] / Емил Маджаров / Emil Madzharov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailФилософия, година XXVI, книжка 1, 2017 Default ThumbnailФилософия, година XXVI, книжка 2, 2017 Default ThumbnailФилософия, година XXVI, книжка 3, 2017 Default ThumbnailФилософия, година XXVI, книжка 4, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.

Next article

Математиката не е трудна в начален етап

Next article
Математиката не е трудна в начален етап

Математиката не е трудна в начален етап

На празника като на празник и време за равносметка

На празника като на празник и време за равносметка

900 с първи стъпки в професия „Програмист“

900 с първи стъпки в професия „Програмист“

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"