"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education Contents of Vocational Education, 2022

Annual contents of Vocational education journal vol. 24/ 2022

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-12-2022
in Contents of Vocational Education, 2022
A A

Annual contents
сп. Професионално образование,
том XXIV (2022 г.)

Annual Contents
Vocational Education Journal,
Vol. 24, (Year 2022)

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 104
Number 2 / Книжка 2: 105 – 210
Number 3 / Книжка 3: 211 – 324
Number 4 / Книжка 4: 325 – 426
Number 5 / Книжка 5: 427 – 524
Number 6 / Книжка 6: 525 – 628

7 – 8 EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
9 – 13 Педагогическото взаимодействие родители – деца – учители –
основа за пълноценно развитие на детската личност в предучилищна възраст [Pedagogical Interaction Parents – Children – Teachers –
a Basis for the Full Development of the Child’s Personality in Preschool Age] / Вержиния Савова / Verzhiniya Savova
111 – 128 The Curriculum / Phil Budgell
219 – 226 Специфика на обучението по хорово дирижиране в специалностите „Музика“ и „Педагогика на обучението по музика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ [Specifics of Teaching Choir Conducting in the Specialities “Music” and “Pedagogy of Teaching “Music” in Plovdiv University “Paisii Hilendarski”] / Здравка Хвърката /
Zdravka Hvarkata
227 – 234 Прилагане, адаптиране и важност на иновативния метод
саундпейнтинг в предучилищна възраст [Application, Adaptation and Importance of the Innovative Soundpainting Method in Preschool Age] / Десислава Костова / Desislava Kostova
331 – 351 Reconstructing the Mathematics Curriculum for Post-16 Students:
a Comparison of the Approaches in England and Bulgaria / Phil Budgell
352 – 358 Методически насоки при разработване на проектно задание по теоретични технически предмети [Methodological Guidelines for the Development of Project Assignments in Theoretical Technical Subjects] / Мая Ангелова / Maya Angelova
432 – 459 Alternative Approaches to Vocational Education and Training – Part 2 / Phil Budgell

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОР
149 – 160 100-годишнината на Търговската гимназия „Княз Симеон Търновски“ [100th Anniversary of High School of Economics “Knyaz Simeon Tarnovskiˮ] / Снежана Танева / Snezhana Taneva

RESEARCH ACTIVITIES /
RESEARCH ACTIVITIES
14 – 28 Българска адаптация на Скàлата на Орегон за измерване на професионални интереси [Bulgarian Adaptation of the Oregon Vocational Interest Scale] / Ева Папазова / Eva Papazova
29 – 36 Храненето като компонент на спортната подготовка [Nutrition as a Component of Sports Preparation] / Мая Чипева / Maya Chipeva
129 – 138 Социално-педагогическо приложение на STEAM подхода при ученици със специални образователни потребности в професионалното обучение [Socio-Pedagogical Application of the STEAM Approach for Students with Special Educational Needs in Vocational Training] / Калоян Дамянов / Kaloyan Damyanov
235 – 245 Ученето чрез дизайн като прагматичен подход за подобряване на професионалното педагогическо образование [Learning by Design as a Pragmatic Approach for Improving the Professional Teachers’ Education] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
359 – 368 Професионална квалификация по религия за учители нетеолози: добра практика на УниБИТ [Professional Qualification in Religion for Teachers Non-Teologians: a Best Practice of the University of Library Studies and IT] / Жоржета Назърска / Georgeta Nazarska
460 – 472 Счетоводното образование – подготовка на професионалисти,
готови за бъдещето [Accounting Education – Training Professionals Ready for the Future] / Бистра Николова / Bistra Nikolova
473 – 484 Деца – игровизация – климатична грамотност [Children – Gamification – Climate Literacy] / Любимка Габрова / Lyubimka Gabrova
485 – 496 Тенденции във вътрешните комуникации [Trends in Internal Communications] / Николай Кънчев / Nikolay Kanchev
531 – 540 Науката за здравето в обучението на студентите по кинезитерапия и физическо възпитание [Health Science in Student Education in Kinesitherapy and Physical Education] / Наталия Петрова, Диана Иванова / Nataliya Petrova, Diana Ivanova

STEPS TO SUCCESS / СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
37 – 41 Бинарните уроци по физика и астрономия [Binary Lessons in Physics and Astronomy] / Таня Ганева Ганева / Tanya Ganeva Ganeva
42 – 48 Йовковият „Серафим“ и онлайн обучението [Yordan Yovkov’s “Seraphim” and Online Learning] / Нели Минкова / Neli Minkova
139 – 148 Великденските празници – обща цел на европейските педагози в eTwinning общността за споделяне и сътрудничество
[Easter Holidays – a Common Goal for European Educators in the eTwinning Community to Share and Collaborate] / Цветослава Илиева /
Tsvetoslava Ilieva
246 – 252 Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми [Dual Training – a Good Solution to Current Socio-economic Problems] / Силвия Тонева / Silvia Toneva
253 – 262 Работодателската марка като конкурентно предимство
[The Employer Branding as a Competitive Advantage] / Николай
Кънчев / Nikolay Kanchev
369 – 378 Корпоративната социална отговорност и репутацията на организацията [Corporate Social Responsibility and Organisational Reputation] /
Николай Кънчев / Nikolay Kanchev
379 – 384 Движение и здраве – скачам, тичам и се забавлявам, но на пътя аз внимавам [Movement and Health – I Jump, Run and Have Fun, but I’m Careful on the Street] / Гьокджан Костадинова / Gyokdzhan Kostadinova
497 – 502 Creative Reflection / Janneke Camps
503 – 509 Crossing Boundaries in International Cooperation / Jan-Willem Noom
510 – 515 Building Intercultural Awareness with FORCE-IT62 / Hinno Bel
541 – 550 Резултати от изследване на агресивните нагласи и емоционално състояние на студентите от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Медицинския колеж „Йорданка Филаретова“ [Results of a Study of the Aggressive Attitudes and Emotional State of the Students of Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ and Medical College “Y. Filaretovaˮ] / Елица Стоянова, Анжелина Янева, Бояна Митрева / Elitsa Stoyanova, Anzhelina Yaneva, Boyana Mitreva
551 – 560 Проучване интереса, мотивацията и очакванията на представители на нежния пол, практикуващи футболно съдийство [Studying the Interest, Motivation and Expectations of Fairer Sex Football Referees] / Донка Желева-Терзиева / Donka Zheleva-Terzieva
561 – 571 Модел за обучение по рекреология в медицинската козметика [Recreology Training Model in the Medical Cosmetics] / Хрета Аспарухова, Данелина Вачева / Hreta Asparuhova, Danelina Vacheva
572 – 580 Проучване на отношението на студентите от Софийския университет към обучението по тенис след ковид пандемията [Study of the Attitude of Sofia University Students to the Study of Tennis after the Covid Pandemic] / Евгени Йорданов / Evgeni Yordanov
581 – 587 Възможно ли е канго джъмпс аеробиката да бъде включена в учебните програми по спорт в университетите [Could Kango Jumpers be Included in University Sports Curriculum] / Мая Чипева / Maya Chippeva
588 – 597 Образователният потенциал на учебната дисциплина физическо възпитание и спорт [The Educational Potential of the Subject Physical Education and Sport] / Петя Христова / Petya Hristova
598 – 614 Проучване подготовката на студенти, бъдещи спортни педагози [Study of the Training of Students, Future Sports Teachers] / Янко
Руменов / Yanko Rumenov

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
49 – 62 Модел за проектно базирано обучение в пресечната точка на общото ипрофесионалното образование [Model for Project-Based Training at the Intersection Point of General and Vocational Education] / Бистра Таракова / Bistra Tarakova
63 – 70 Изграждане на позитивни нагласи за предприемачество и социална активност чрез иновативната обучителна система ILS (InnoSchool) [Developing a Positive Mindset to Entrepreneurship and Social Activity through the Innovative Learning System (InnoSchool)] / Анелия Попова,
Мария Костадинова / Anelia Popova, Maria Kostadinova
71 – 87 Трудно ли е порастването в историята [Is it Difficult to Grow in History] / Иво Точевски, Бистра Таракова / Ivo Tochevski, Bistra Tarakova
88 – 96 Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „Ресторантьор“) [Practical Training in Real Work Environment – a Precondition for Quality Professional Education (Based on Experience in Practical Training on Profession “Restauranteur”)] / Мария Илиева, Красимир Илиев / Maria Ilieva, Krasimir Iliev
161 – 169 STEM подход в обучението по математика във втори клас [STEM Approach in Teaching Mathematics in Second Grade] / Веселина
Георгиева / Veselina Georgieva
170 – 183 PERMA модел за стимулиране на образователните постижения на децата и учениците от XXI в. [Perma Model for 21st Century Student Success Motivation] / Севил Иванова, Михаил Ненов /
Sevil Ivanova, Mihail Nenov
184 – 188 Приложение на бинарния урок като форма на обучение в учебните часове по история и цивилизации [Application of the Binary Lesson as a Form of Teaching in the Lessons of History] / Даниела Христова / Daniela Hristova
199 – 203 Използване на статистически методи и ИКТ за представяне на преобладаващ личностен тип в класа [Application of Statistic Methods and ICT for Representation of a Dominant Personality Type] / Полина Димитрова / Polina Dimitrova
263 – 275 „Моята улица“– проектно базирано обучение по математика в първи клас [“My Street” – Project-Based Learning in Mathematics in First Grade] / Веселина Иванова Георгиева / Vesselina Ivanova Georgieva
276 – 284 Прилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ [Application of the PERMA Model in an Innovative STEM Subject – Space Research] / Михаил Бориславов Ненов, Севил Юсуф Иванова, Грета Димитрова Стоянова, Таня Маркова Сребрева / Mihail Borislavov Nenov, Sevil Yusuf Ivanova, Greta Dimitrova Stoyanova, Tanya Markova Srebreva
285 – 293 Бинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас
[The Binary Lesson as a Means of Upgrading the Compulsory Minimum in Mathematics in the Second Grade] / Веселина Георгиева, Таня Иванова / Veselina Georgieva, Tanya Ivanova
294 – 301 Интегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас [Integrative Teaching in Science, Matematics and IT in 1st grade] / Даниела Христова, Таня Сребрева, Веселина Георгиева / Daniela Hristova, Tanya Srebreva, Veselina Georgieva
302 – 305 Панаир на науката [Science Fair] / Грета Стоянова / Greta Stoyanova
306 – 310 „Майнкрафт“ като образователен инструмент за реализиране на интегрирания подход [Minecraft as an Education Tool for the Application of Integral Learning] / Даниела Борисова Христова, Таня Маркова Сребрева / Daniela Borisova Hristova, Tanya Markova Srebreva
311 – 316 Намаление, или защо учим математика [Discount or Why We Study Math] / Веселина Георгиева / Veselina Georgieva
385 – 396 STEM образователни практики за българския учител [STEM Learning Practices for Bulgarian Teachers] / Мариета Христова / Marieta Hristova
397 – 411 STEM в класната стая (ролята на технологиите и играта като част от образователния процес) [STEM in the Classroom (the Role of Technology and Gamification as Part of the Educational Process)] /
Ива Григорова / Iva Grigorova
412 – 419 Ученическото самоуправление през погледа на един психолог [Student Self-government through the Eyes of a Psychologist] /
Борислава Петрова / Borislava Petrova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailVocational Education, Number 3/2022, Volume 24 Default ThumbnailVocational Education, Number 4/2022, Volume 24 Default ThumbnailVocational Education, Number 5/2022, Volume 24 Default ThumbnailVocational Education, Number 6/2022, Volume 24

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

STUDY OF THE TRAINING OF STUDENTS, FUTURE SPORTS TEACHERS

Next article

Complex Solutions to Quadratic Inequalities and Their Modeling by Means of LATEX

Next article

Complex Solutions to Quadratic Inequalities and Their Modeling by Means of LATEX

Best E-Learning Platforms for Blended Learning in Higher Education

Sets of Non-Self-Intersecting Paths Connecting the Vertices of a Convex Polygon

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"