"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-11-2024
in Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.
A A

An Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt

Assoc. Prof. Aldeniz Rashidov
Technical University of Gabrovo

https://doi.org/10.53656/str2024-6-1-alg

Abstract. In this work, an algorithm is proposed and analyzed to support the peer review process of scientific manuscripts with the assistance of ChatGPT…

SEE MORE

 

 

 

An Integrative Approach to Organizing the Formation of Students’ Cognitive Independence in Conditions of Intensification of Learning Activities

Dr. Albina Volkotrubova, Assoc. Prof.
International University of Kyrgyzstan (Kyrgyzstan)
Aidai Kasymova
International University of Kyrgyzstan (Kyrgyzstan)
Prof. Zoriana Hbur, DSc.
Shupyk National Healthcare University (Ukraine)
Assoc. Prof. Antonina Kichuk, DSc.
Izmail State University of Humanities (Ukraine)
Dr. Svitlana Koshova, Assoc. Prof.
Shupyk National Healthcare University (Ukraine)
Dr. Svitlana Khodakivska, Assoc. Prof.
Bogomolets National Medical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/str2024-6-2-int

Abstract. This article delves into the pivotal concepts of cognitive independence and learning intensification within the educational landscape…

SEE MORE

 

 

 

Иновативен модел на проектно базирано обучение на гимназиални учители: добра практика от УниБИТ

Проф. д-р Жоржета Назърска,
доц. д-р Александър Каракачанов,
проф. д-р Магдалена Гарванова,
доц. д-р Нина Дебрюне
University of Library Studies and Information Technologies Sofia, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2024-6-3-ino

Absract. В статията се споделя добра практика на УниБИТ, свързана с успешен трансфер на ново фундаментално знание от науката през висшето към средното образование…

SEE MORE

 

 

 

Стратегии за взаимодействие с родителите – проучване сред педагогически специалисти за текущи практики и предизвикателства

Гл. ас. д-р Кристина Овчарова
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите – Тракийски университет, Стара Загора

https://doi.org/10.53656/str2024-6-4-str

Absract. Статията разглежда значението на партньорствата родител – учител в образователния процес и представя данни от проучване сред педагогически специалисти (N=279) относно актуалните практики и предизвикателствата в тази област…

SEE MORE

 

 

 

Учебните планове на специалности в СУ „Св. Кл. Охридски“ с професионална квалификация учител в контекста на развитието на дигиталните компетентности

Prof. Vasya Delibaltova, DSc.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/str2024-6-5-sof

Absract. Изследването има за цел анализ на учебни планове на специалности, които предлагат квалификация учител, от гледна точка на съответствието им и/или надграждането на държавните изисквания за подготовка на учители в България в контекста на проблема за развитие у студентите на дигитална компетентност…

SEE MORE

 

 

 

Educational Structure of the Population in Bulgaria and the Countries of Central and Eastern Europe in the Context of the Green Transition and the Youth Unemployment

Dr. Kristina Stefanova, Assist. Prof.
Economic Research Institute at Bulgarian Academy of Science

https://doi.org/10.53656/str2024-6-6-edu

Abstract. The aim of the paper is to outline certain characteristics of the educational structure of the population that have advantages for the transition to a green economy and for reducing youth unemployment, and to assess the current situation and trends in the educational structure in Bulgaria and the Central and Eastern Europe (CEE) countries according to these characteristics…

SEE MORE

 

 

 

Интердисциплинарният урок по човекът и обществото. Природните области в България в контекста на „Четирите годишни времена“ от Антонио Вивалди

Ас. д-р Николай Данев
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/str2024-6-7-int

Absract. Представеното педагогическо изследване на приложението и влиянието на някои интердисциплинарни методи и техники на преподаване е реализирано през учебната 2022/2023 година с 52 ученици от 4. клас…

SEE MORE

 

 

 

Дилемата пред обучението по статистика – „практически“ умения по шаблон vs статистическо мислене

Доц. д-р Маргарита Ламбова
University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/str2024-6-8-dil

Absract. Представени са разсъждения, свързани с обосновката на необходимостта от преосмисляне на обучението по статистика, в което формирането на статистическо мислене би следвало да бъде приоритет и то да бъде възприемано като задължителен елемент от мисловния процес на свободния и информиран човек…

SEE MORE

 

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32 Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI

Next article

Дядо Коледа и „Български пощи“ отново очакват най-красивото писмо

Next article
Дядо Коледа и „Български пощи“ отново очакват най-красивото писмо

Дядо Коледа и „Български пощи“ отново очакват най-красивото писмо

Не вятърна мелница, я вятърна турбина

Не вятърна мелница, я вятърна турбина

Опашки за книжки

Опашки за книжки

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"