"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Application of zSpace Technology in the Disciplines of the Stem Cycle

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-10-2024
in Uncategorized
A A

Boyana Ivanova, Assist. Prof.
Dr. Kamelia Shoilekova, Assoc. Prof.
Dr. Desislava Atanasova, Assoc. Prof.
Dr. Rumen Rusev, Assoc. Prof.
University of Ruse “Angel Kanchev”

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-16-app

Abstract. The innovative zSpace technology allows students to learn through holographic content and simulation experiments using Virtual and Augmented Reality (VR/AR). zSpace combines hardware, software, and learning content focused on various STEM disciplines. zSpace features a combination of VR/AR and 3D interactivity. The main advantages of the technology lie in three main aspects: the way of assimilation of knowledge, acceptance of information, and application in practice. The use of zSpace leads to some significant improvements in knowledge acquisition: it activates several sensory functions, resulting in higher levels of engaging learning experience; achieves a high level of realism, which guarantees the memorization and more effective learning of the learning content; motivates students; improves achievement in science, math, career, and technical education.
Keywords: VR, AR, STEM, technology, zSpace, education

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailImplementing STEM/STEALM in the Elementary School Classroom Default Thumbnail“Suggestion” and “Relaxation” in the Design of Learning at School (the Ideas of Georgi Lozanov (Bulgaria) and Israel Shvartz (Russia) in Education) Default ThumbnailLessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education? Default ThumbnailEmotional Intelligence as a Concept and an Essential Element in Entrepreneurship Education
Tags AReducationSTEMtechnologyVRzSpace

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Изграждане на компетенции за разработване на stem обучителни ресурси у бъдещи учители по природни науки

Next article

Изследване на нетрадиционни подходи за подобряване на комуникацията със студентите от дигиталното поколение

Next article

Изследване на нетрадиционни подходи за подобряване на комуникацията със студентите от дигиталното поколение

Teachers' Adaptation to Changes in an Increasingly Complex World through the Use of AI

Атосекундното обучение – метафора на днешното образование

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"