"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

THE READING BOOK – POETICS AND PRAGMATICS. UKRAINIAN AND BULGARIAN VERSIONS

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-08-2024
in Uncategorized
A A

Prof. Dr. Stilyan Stoyanov
South-West University „Neofit Rilski“ Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2024-4s-7

Absract. The text focuses on the structure and thematic scope of Bulgarian and Ukrainian reading for grade IV. It explores what the expectations are of literature education in aesthetic, didactic, social and pedagogical terms. It looks for a link between the specific historical development in Bulgaria and Ukraine and the selection of the texts in the readers. It is argued that the Ukrainian reader has a particularly strong emphasis on the Slavic origin of the Ukrainians. Texts in the readers outlining geographical borders and the beauty of the native land are commented on. It pays attention to the mother-country analogy as well as to the apologia of the native language.
Keywords: reading book; pragmatics; sociocultural contexts; themes; education

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailContent Dimensions of the Educational Profile of the Social Educator Default ThumbnailSTEM Education in the Primary School: Are Teachers Ready? Default ThumbnailАристотеловата Метафизика в български превод Default ThumbnailThe Science of Upbringing, Training and Education – Historical Review, Etymological Research and Interpretation of Pedagogical Concepts
Tags възпитаниепрагматикасоциокултурни контекститематикачитанка

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Letteratura bulgara: usi didattici

Next article

MAGIC AND ALCHEMY IN BOYAN DANOVSKI‘S DRAMATIC VISIONS “THE ART OF THE JESTER” AND “A HEART OF SCARLET PORCELAIN” IN THE CONTEXT OF MODERNIST EXPERIMENTS IN DRAMA IN THE 1920-S

Next article

MAGIC AND ALCHEMY IN BOYAN DANOVSKI‘S DRAMATIC VISIONS “THE ART OF THE JESTER” AND “A HEART OF SCARLET PORCELAIN” IN THE CONTEXT OF MODERNIST EXPERIMENTS IN DRAMA IN THE 1920-S

„VEZNI ALMANAC“: 100 YEARS (1923– 2023)

L'ottica metonimica nel racconto “Il padre di Bucarest” di Ivan Stankov

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"