"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Strategies for Policy in Science and Education-
Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Developing Materials for Assessing Reading Literacy and Comprehension of early Graders in Bulgaria and Italy

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-03-2024
in Uncategorized
A A

Prof. Vito Pirelli
Institute for Computational Linguistics “A. Zampolli”
Prof. Svetla Koeva
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/for2024-01-03

Abstract. The paper presents the bilateral project Assessing reading literacy and comprehension of early graders in Bulgaria and Italy, its aims and expected results, as well as the principles underlying the creation of texts assessing reading literacy in Italian and Bulgarian. The ultimate goal of the project is to improve the literacy skills of primary school children through education. In order to contribute to the achievement of this goal, a thorough investigation focused on the assessment of reading literacy and comprehension among early school children in Bulgaria and Italy. The article focuses on the principles for preparing materials in Italian and Bulgarian for assessing reading literacy. The linguistic features used to predict reading ability are divided into four main groups: raw text, lexical, morpho-syntactic and syntactic features.
Keywords: reading literacy; assessing reading literacy; language technologies

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTOURISM EDUCATION POLICIES, COMPETENCIES AND DEVELOPMENT INCENTIVES Default ThumbnailIntelligent Animal Husbandry: Farmer Attitudes and A Roadmap for Implementation Default ThumbnailSTEM Mathematical Workshop for Little and Big in Mathematics Training in the Preparatory Group of the Kindergarten Default ThumbnailSocial Axioms and Problem-Solving Styles in an institutional Environment
Tags assessing reading literacylanguage technologiesreading literacy

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

The Syntactic Paradox “Single Sentenceˮ

Next article

The Role of Digital Tools in Teaching of Slovak Phonetics at Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ

Next article

The Role of Digital Tools in Teaching of Slovak Phonetics at Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ

Дeца от 26 училища и детски градини се включиха в първомартенски благотворителен базар в МОН

Дeца от 26 училища и детски градини се включиха в първомартенски благотворителен базар в МОН

Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище

Нови национални програми срещу агресията на пътя и тормоза в училище

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2024 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3s/2024, година XXXII
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 2/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1s/2024, Volume 32
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 1/2024, Volume 32
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2023, година XXXI
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 4s/2023, Volume 31
  • Strategies for Policy in Science and Education, Number 3s/2023, Volume 31

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"